Gânduri

În povestea mea nocturnă
Am satirizat trei dame
Ce-și uitaseră, în urmă,
Sufletul micit pe drame.

Blestemând a lor natură,
Condamnându-le la moarte,
Mi-am scris rimele cu ură,
Inventând un chin aparte.

Poate că-s prea pătimașă
În poveștile-mi scornite,
Mulți crezându-mă vrăjmașă
Când scriu rânduri potrivite.

Astăzi, recitând povestea,
Jur c-aș vrea să fiu mai rea
Și mai dură-n gându-acesta
Mânat de-o peniță grea.

Căci, privind la unii semeni
Cum se bat, se-mping, se-njură,
N-ai cu cine să-i asemeni
Că-s bazați. Pe incultură.
Another_Hand_Drawing_by_Rowen_silver

15 gânduri despre „Gânduri

  1. Pingback: hai la groapa cu furnici | Tiberiuorasanu's Blog

    • Personajele sunt pur imaginare. Dar inspirate din viaţa de zi cu zi. Eu nu mă supăr pe nimeni, Gabi. Doar mă amuz (în felul meu propriu) de alţii/altele care cred că în viaţa asta totul li se cuvine. 🙂
      Hai măi că nu am fost dură. Dacă aş avea talent cu adevărat, eram rea ca naiba :mrgreen:

  2. Am si eu o sugestie la ultimul vers: „Ca-s bazati. Pe incultura” in loc de „Că-s bazați. Pe o lipsă de cultură.” Sigur ca redam si oamenii ajunsi catre capatul drumului vietii. La inceput, totul este frumos: „Trei fecioare, trei erau / Seara, linga geam torceau/. Dac-ar fi s-ajung craiasa/ Zise una mladioasa…” (Povestea tarului Saltan), apoi doamnele gindesc matur „Vai, nu voinicul mi-a fost drag/Ci zmeul” (Fata si zmeul) si, desigur, trebuie vazute si momentele de bilant ale doamnelor trecute de aceste momente. Puneti dumneavoastra si o intrebare calitativa, alaturata traditionalei „ce am reusit in viata?” si anume „cum am reusit ce am reusit in viata”.

    • Mi s-a părut mie, de dimineaţă, că forţez undeva cu ultimul vers.
      Eu nu m-am gândit la zmei că mai zmeoaice mi s-au părut cucoanele, ci mai degrabă îmi place să cred că până la urmă fiecare plăteşte.
      Concepţie, de altfel, perfect creştinească dacă ar fi să mă gândesc mai bine. Poate că dacă fiecare am trăi cu teama că într-o zi cineva tot o să ne tragă preşul de sub picioare, poate că nu am mai ţopăi aşa oricum. Dar la mine sunt doar licenţe.
      Sigur că în viaţă nu-i chiar aşa. Din fericire. Sau nu chiar.

  3. @Mitza nu prea esti matura
    Cand vorbesti de incultura
    Promovata-i azi la Varf
    Noi murim l-asa naduf.
    sa fii iubit
    marcus
    PS
    Iar de Varfu’ vei ghici
    Drept la „beci:” vei nimeri 🙂

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!