De ce anume îmi e frică

Păi îmi este frică de bătrâneţe.
Dar nu de bătrâneţea aia care-mi aduce fulgi de nea în păr şi nepoţi dolofani şi nichiperci ce mi se învârt neobrăzaţi în juru-mi împingându-mă nerăbdători către bucătărie de unde vrăjiţi au adulmecat scovergile umflate şi pudrate cu zahăr sau clătitele cu afine. Nuuuuuu….aia îmi place!
Îmi e frică de bătrâneţea aia care se insinuează în unele femei, harapnică şi persuasivă, ciufută şi meschină, acră şi neghioabă,transformându-le în vrăjitoare. Ei, de asta îmi e cel mai frică, căci o văd la fiecare pas cum face victimă după victimă.
Eram la un sfârşit de săptămână împingând alene un cărucior de cumpărături printr-un supermarket şi când fără să vreau mă izbesc de o fostă colegă de şcoală al cărei fund a crescut văzând cu ochii luând proporţiile unui caşalot agresiv şi care mă scrutează cu ochii bulbucaţi începând să urle tare :”Ce mai faci dragă?! Vaaaaaai dar ce mult te-ai schimbat!” expresie ce cu greu mă reţine de la fireasca întrebare dacă mai are prin casă oglinzi, dar îi zâmbesc frumos mişcând din cap un gest de înţelegere şi aproape mimând din buze:” Deh! Dragă ce să-i faci?! Îmbătrânim.” Dar crezi că scap numai cu atât? Aşi! Se agaţă practic de mânerul căruciorului meu, alungându-mi plăcerea cumpărăturilor, fie ele şi strict gospodăreşti, şi începe împingându-se în mine să-mi îndruge povestea vieţii ei din cei 15 ani care au trecut de când am terminat şcoala, câţi copii a făcut, cum şi-a găsit bărbat’su slujba cea mai tare din parcare, cum l-a rezolvat de un furuncul care tocmai i-a ieşit pe o bucă din cauza alimentaţiei, ce perdele grozave şi-a luat de la ultimul etaj de la Mercur “ da tu, dragă, d-alea de Paşcani, las’că mergi cu mine şi îţi arăt eu” Nu, lasă dragă, încerc să mă eschivez, eu alerg toată ziua de colo colo, mai mult te încurc. “Păi atunci mergem şi bem o cafea şi mâncăm o prăjitură tu, şi ne mai povestim, mai împărtăşim secrete tu!” Ce dreaq să ne povestim? Ce secrete? Asta se aude ce spune? Ce să îmi spună? De ultimul balsam de rufe? De ultima reţetă de prăjituri? Reuşesc să scap de ea că mă bag la raionul cu auto unde ştiu că îşi va pierde repede răbdarea când încep să-i povestesc despre faptul că îmi caut nişte uleiuri de motor mai speciale. Mă priveşte de parcă sunt capie că mă preocupă aşa ceva şi o întinde singură către raionul cu mezeluri[…]
Îmi e frică mereu de chefurile cu amicii, unele din ele nu toate, când toate fetele se strâng într-un loc (de regulă prin bucătărie), îşi toarnă câte o cola (astea încă se cred la liceu şi beau suc cu paiul) şi încep să povestească despre ultima amantă a lu’ Bote (cine o fi aia, habar nu am) sau pe cine au văzut şi cu cine (ce le-or păsa fraţilor de cine arde şi pe cine, asta iar nu pricep!), timp în care nu li se inmoaie deloc vigilenţa, toate fiind atente la câte pahare cu alcool duce la gură bărbatul din dotare. Măi dar chiar nici una nu se prinde că numarul de pahare creşte direct proporţional cu numărul centrimetrilor puşi de ea pe coapse? Mă retrag încetişor către colţul bărbaţilor, ai dreaqu ăştia mereu sunt mai amuzanţi, dacă nu discută de fotbal discută de femei, dacă nu discută de femei discută de maşini şi dacă nu discută de maşini spun bancuri deşucheate. Măcar aici se râde[…]
Îmi este frică de anumite colege de servici care zilnic îmi măsoară lungimea fustei, sau adâncimea decolteului ţâţâindu-i în cap canoanele care au constrâns-o toată viaţa reducând-o la o simplă gospodină cu veleităţi de crătiţereasă şi apucături de slujnică pentru care cea mai mare realizare a vieţii este canapeaua pe care îşi odihneşte trupul îngroşat de fripturi şi sosuri şi consumându-şi dupăamiezile toate cu ochii în telenovele sau la emisiuni gen Acces Direct. Parcă le şi văd cum clămpăne satisfăcute de acest circ al vieţii din care chiar şi ele fac parte dar nerealizând grotescul situaţiei […]
Îmi este frică foarte tare de zilele ce sigur vor veni şi când va trebui să-mi înlocuiesc ciorapii fini din mătase cu bandă din dantelă cu cei groşi din bumbac, portjartierul şi bikinii cu brăul din lână şi budigăii din poplin, iar pantofii cu toc cui vor fi schimbaţi cu cei cu talpa ortopedică. Când uitându-mă către bărbatul meu nu voi mai ghici în ochii lui priviri pofticioase decât atunci când îl anunţ că e pusă masa şi azi avem sarmale.
Îmi e frică foarte tare.
Dar toate astea până la urmă sunt fireşti şi nu le pot învinge.
De fapt cel mai frică îmi este dacă mă voi privi în oglindă şi nu voi mai putea râde. Că nu voi ştii să râd ca şi până acum de tot ce e dizgraţios, urât,vechi, expirat sau depăşit.
De asta îmi e cel mai frică.

5 gânduri despre „De ce anume îmi e frică

  1. Draga Cocoana,
    Iti scriu din poiata, c-am facut-o lata. Nevasta me, tare samana a sperietoarea ta. Si ma mir tare ca mahmur fiind imi dau seama de asta trebusoara. Adicatelea am luat-o de mica de la manesa de acasa. Era cat o nuca. Mica, miezoasa plina de oligoelemente de-mi hranea creerii si-mi subtia sangele asa de tare ca-mi umplea tatii ixtimetatitilii. No si acuma tot cat nuca ii, dar de alea de ciocos. Adicatelea imi sparg capul in transa, miezul ie lipit pe coaja, numai ca-i cam fad si in loc de omega 3 are nama niste cheshtii albe de zici ca sunt taitei. De sucul ei nu mi se mai ingroasa decat izmana la spate, si asta tot din cauza ei, ca nu ma spala. Dapai de n-as fi plin de gainatzi si cu pene pe spate, acusa as da-o da dura, sa ma scap di dansa.
    Puuusca si cureaua lata…

  2. Ai nitica dreptate, cam 110% 🙂
    Imi permit o adaugire/inlocuire/corectura sau ce-o fi: este Abces Direct. Si nu e emisiune, este un ceva de facut nervii capului pe moate. Si nervosi pe deasupra.

  3. Pingback: bundecitit.ro

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

