Un barbat adevarat are o masina adevarata!

Vad ca masina e pomenita si de Zefira si de Mafioata asa ca e randul meu sa va spun ce inseamna masina cu adevarat.
Barbatii isi cumpara masini bazandu-se pe criterii cum ar fi: pret, putere, brand, viteza maxima, in cat timp prinde suta de kilometri cu pornore de pe loc si chiar sunt unele voci care spun ca de fapt masina ar contrabalansa o anumita parte din corpul unui barbat, adica cu cat masina este mai mare acea parte ar fi mai mica. Sunt doar invidiosi ca ei nu au asa masina mare, desigur!
Femeile pe de alta parte nu se uita la acele detalii inutile, pentru ele conteaza forma masinii, daca oglinda din parasolar este destul de mare sa se poata machia stand la stop, daca au loc in bord sa isi puna ochelarii de soare ori daca au destule haine in garderoba care sa se asorteze la culoarea masinutei.
Am ajuns la un nivel superior de bunastare cand mi-am permis sa am nu doar permis de conducere ci si ceva de condus in afara de bicicleta asa ca am inceput sa studiez masinile, sa vad ce mi s-ar potrivi. Desigur, o masina serioasa pentru un om serios ca mine. Dupa indelungi cugetari (cugetare e atunci cand te prinde seful sau jumatatea ca stai degeaba si te intreaba razboinic „ce faci, stai?” iar tu raspunzi iute „nu nu, ma gandesc la ceva”) am ajuns la o decizie finala si irevocabila. Intr-o saptamana eram in targ si imi cumparam Tico!
Nu stiu de ce am senzatia ca printre voi sunt unii care nu considera Tico masina. Si eu am auzit multe bancuri pe tema ei, ca ar fi prea mica, ca ala nu e motor de masina (0.8 litri dar nervos tare voua vi se pare ca nu e motor??), ca ar fi un fel de trabant modern. Pana si tata (care ar trebui sa ma sustina in decizii, nu?) a declarat ca este un fel de motocicleta cu acoperis. Pur si simplu nu am cuvinte la atata rautate 😦
Oamenii spun ca nu are optiuni: nu are geamuri electrice, nu are xenon, nu are clima, ca nu are aer conditionat sau piele pe scaune. Eu sunt un tip finut si elegant, nu le spun ca este o masina clasica in care simti placerea de a conduce si nu este facuta pentru a oferi confort inutil. Este o masina sport prin definitie si ca sa fie clar acest aspect si pentru neinitiati i-am cumparat huse de scaune negre cu rosu. Acum, e clar ca e sport? Sigur ca oglinda nu este electrica, de fapt nu are nici un fel de reglaj din interior, insa tu conduci sau reglezi oglinzi? La ce iti trebuie aer conditionat iarna? Vara ai geamul deschis si simti mirosul naturii, de ce ai sta in conserva, inchis si ferecat? Adica pleci de acasa si te incui in masina?
Nu are servo? Voi ati vazut ce roti are un Tico? Nimeni nu simte ca nu are servodirectie, pentru ca se manevreaza foarte usor. Cum adica nu are optiuni? Stergatoare, volan, schimbator cu mai multe viteze, usa in spate, astea ce sunt? Ia mergeti voi sa cumparati un Porsche si spuneti ca vrei usa in spate, vedeti daca e posibil, da?
Iar o sa zica Zefira ca sunt neserios asa ca o sa fiu foarte serios!
Daca retin bine am dat pe distributie 1 milion cinci sute de mii de lei iar un vecin cu Peugeot 206 spunea ca la masina lui e 12 milioane si facea rost cu 8 milioane parca. Oglinda cu reglaj manual, fara dezaburire costa tot cam asa, un far d-ala fara xenon e pana intr-un milion, benzina 6.5 in oras, 5 la drum. Spatiu in interior de doua ori pe cat pare, pentru ca are scaunele si bancheta extrem de subtiri spre deosebire de orice altceva. Sa va explic altfel: un coleg de 1.92 si 120 de kg mi-a zis ca a facut sex in Tico si a fost bine. Mai e ceva de spus?
Tico este masina perfecta pentru un oras mare si o sa va si spun de ce: este ieftina, consum mic, consumabile foarte ieftine. Ce inseamna asta? Nu te doare sufletul cand dai in gropi (e drept ca nu iesi din toate:) ), nu te uiti la pretul carburantului, nu stai in loc sa o incui pentru ca nimeni nu se uita la ea. E drept, nu reusesti sa agati cu o asa masina, nu e motiv de fluturat cheile pe deget decat daca ai breloc de Mercedes insa eu am fost invatat ca o femeie se agata personal, nu cu masina.
Si totusi, cel mai important si serios aspect e urmatorul: motorul si cutia de viteze sunt sincronizate perfect astfel incat pana la 30 km/h Tico e una din cele mai rapide masini de pe sosele. Nu sariti in sus, stiu ce spun, pana in 30 de kilometri, nu imi spuneti ca la 90 se tareste. Intr-un oras mare conteaza startul si oprirea, iar ca sa imi gasesc loc de parcare eu trebuie doar sa gonesc un caine de pe un capac de canalizare si gata locul meu 🙂
Insa Tico iti ofera o placere unica : stiti soferii destepti care din dreapta, din drum secundar ies jumate de metru sau un metru in sosea fortandu-te sa te opresti si sa le faci semn sa treaca? Cand el are un BMW de 30 de mii de euro si tu vii cu un Tico de 1500 si zgariat pe usi in viteza spre el, fara semn ca vrei sa incetinesti, atunci vezi brusc cum ii dispare zambetul superior si incepe sa isi doreasca sa fi stat la semnul de stop si nu cu un metru dupa el.

In poza e visul meu, un Tico sport!

Anunțuri

15 gânduri despre „Un barbat adevarat are o masina adevarata!

  1. :)))) Clar, ti-a incetosat mintea TT cu povestile lui despre sexul in Tico,cum ca ar fi spatios. Bine, acum trebuie sa fiu cinstita…daca ma puneti sa aleg, eu renunt la bicicleta Mitzeei si ma urc in caricatura asta de Tico sport taiat cu bardita, macar nu-mi mai flutura urechile ca pe bicicleta. 😀

  2. Desi arata putin cam scurta masinuta…dar totusi imi place. Imi aminteste de niste modele rusesti care erau taiate cam tot asa brusc dar in partea din fata, dar care erau folosite chiar ca masini ale armatei.

  3. Spatioasa zici? Ok nu comentez acest aspect
    Consum mic ? Aici ..iti dau dreptate pe jumate, 6 la suta consum la un motor 1.2, nu-i mult dar nici putin pentru un motoras de la oras(tinand cont ca sunt masini care au motor de 2.0 cu consum de 5,5 ).Usor de intretinut , consumabilele ieftine,dai in gropi …te doare`n paispe. Ai uitat sa metionezi capitolul siguranta.Daca dai peste orice cu sicriul ala mergator cu motor ,cu consum mic , o sa ai destul spatiu pe lumea cealalta.

  4. Am uitat… in Tico ( ai observat…masina mica cu nume mare) ai siguranta , bineinteles ca ai …dar este la plural, de fapt sunt sigurantze si se afla undeva in zona torpedoului.
    Ba ce prost sunt ,alea sunt sigurantze pentru buna functionare a masinii, nu sunt pentru siguranta pasagerilor.

    • E motor de 796 cm cubi, rotund spus 0.8 litri si mi-am adus aminte ca ai un impozit infim la ea din aceasta cauza.
      Referitor la capitolul siguranta pot spune doar ca este un automobil futurist care are grija si de cei din afara habitaclului, asa ca sansele de supravietuire intr-un accident sunt aproape egale daca esti in Tico sau lovit de el. Nu ti se pare mai corect asa? 🙂

    • Ei da! Uite ce înseamnă să fii bărbat, ai viziuni SF adevărate, imaginaţie, orizonturi spaţiale chiar.
      Aş pune pariu că în cine ştie ce sertăraş ascuns al tău zace un mic Yoda 😀

  5. hmmm, zici ca amicul tau are 1,92m si 120kg???atunci sigur a folosit masina pe post de pled intins pe jos :)) dupa ce si-a facut treaba a scuturat-o nitel si si-a revenit la forma initiala.iar in ce priveste locul de parcare….daca nu gasesti deloc, nu-i bai.iei masina si o atasezi la cheie pe post de breloc :)))

    • Măi da’ hâtrii mai sunteţi toţi! Bre monseur Goe, era o maşină decapotabilă acea. Adică avea un chepeng 😀 desupra, care şedea deschis şi ori de câte ori duomniţa era săltată în sus din pooooala domnului, apropitar de astfel de vehicol, noi, cei de pe marginea şuşelei, vedeam la perioade scurte cum câpâţâna duomniţei ieşea afară prin chepeng, dar cum suntem oameni simpli de la ţară, ne-am gândit că duomniţa îşi doreşte să admire priveliştea cătunului nostru pe deasupra vehicolului ciudat ce tremura pe roate şi care începuse aşa uşor, uşor să alunece la vale pe direcţia căpiţei de fân a lu’ Ion a lu’ naşu Stăminache, ăla de ţine pe Vergica a lu’ ţaţa Floarea, moaşa satului. 😀

  6. Eu am folosit intens un Tico si am ramas stupefiat de cate poate face.
    Am carat mobila, am pus bare si suporturi Thule de biciclete.
    Am mers la munte cu 100 km/h cu trei biciclete deasupra.
    Este o masina normala !

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s