Bârfe de salon

Ieri m-a sunat o amică veche, veche, apropitară de stabiliment bine văzut taman în buricul urbei. Un stabiliment din cela în care intri marghioală şi ieşi marchiză. Adicătelea Beauty Salon. Zice:
-Primişi mărţişor?
-Primit
-Ce primişi?
-Nu-ţi spui, secret!
-Păi de ce nu spui? Ce secret?
-E ruşine, nu-ţi spui nimic.
-Haidi bre, spune…. ( în telefon i se aude suflarea precipitată şi un chicotit înfundat)
O simt că e curioasă de moare, precum o pisică aflată lângă un blid acoperit cu smântână şi în care nu-şi poate înfige încă boticul curios, dar ale cărei musteţi tremură de poftă.
-Da’ tu primişi? Schimb repede ţinta interesului
-Primit
-Ce primişi?
-Nu-ţi spui, e secret ruşinos. (râset zglobiu şi şucar) Hai la mine la salon, îţi fac eu cadou de mărţişor tratament complet. Şi hai mai repede, că am şi o stilistă nouă şi vreau să o pun la treabă, iar cât eşti pe aici depănăm toate bârfele şi noutăţile târgului.
Cum să refuz aşa invitaţiune?! Ca să nu mai spui că madama asta, amica mea, e la curent cu totul, mai ales că are aşa un talent de a afla orice secret monden şi apoi de a spune cu mult haz cine cu cine s-a întâlnit şi cum, care are amant/amantă, după caz, cine şi cui i-a scos ochii sau i-a spart nasul, care e ultima maşină şi cea mai tare apărută în târg, cine a falimentat şi cine s-a îmbogăţit. Mă rog, tot ce se învârte prin urbe, că doar nu vă-nchipuiţi că două muieri discută politichie, nu de alta dar nici una din noi nu-i neam de sufragetă.
Ei, şi cum eram eu la salon printre răsfăţurile de acolo şi glumiţele chicotite ale amicei, la un moment dat a intrat un bărbat. L-am văzut doar preţ de câteva secunde prin oglindă aşa cum eram aşezată, fiindcă mi-a dispărut repede din spaţiul vizual, intrase în separeul destinat operaţiunilor delicate (doamnele ştiu bine la ce mă refer)
O întreb repede pe prietenă cine-i muşteriul, acuma nu că aş avea ceva cu bărbaţii care dau atenţie deosebită propriei înfăţişări, dar ştiam că există saloane speciale pentru ei. Amica râde complice la mine şi asigurându-mă că revine cu veşti o şi zbugheşte în aceeaşi direcţie în care dispăruse muşteriul misterios lăsându-mă intrigată de apariţie. Iar în situaţia în care mă aflam în acel moment, cu vopseaua în păr şi cu un picior în poala unei fete ce tot scrijelea la unghiile mele, nici că puteam să mă ridic de pe scaunul în care eram ca şi ţintuită şi să iau urma amicei să văz unde şi cu cine dispăruse.
Într-un final,după ce părul meu era de mult aranjat iar unghiile toate cele 10 aveau o formă demnă, după ce deja îmi pierdusem răbdarea, iar cu asta observ că şi curiozitatea mea e notorie şi nu-mi face cinste ( nici eu nu cred ce spun acum!) în sfârşit, îmi apare confidenta cu un zâmbet mustăcit:
-Bre, mă mai ţii mult să fierb aici? o întreb luându-mi un aer răsfăţat
-Aici sunt. Eh, amor mare măi drăguţă!
-Ce spui soro?! Păi şi nu-i frumos?
-Ba da, ba da, dar nu pentru soaţă, e pentru amantă!
-Cine? Musiul de-ţi intră de muşteriu adineauri în stabiliment?
-El, el, nici nu ştii câtă strădanie, chinuri dar şi bănet cheltuie pentr-un amor!
-Eh, ce să-ţi spui, suntem nişte păcătoşi cu toţii, cine suntem noi să judecăm amoru’ pribeag surioară? Unii au inima mare nah, nu le ajunge o muiere, simte omu’ nevoia să deşerteze p-ici pe colea, ce ştii tu?!
-Tu dragă, cin’te aude mai are puţin şi-ţi ridică altar pe frontiscipiul toleranţei absolute! Dar dacă ai ştii…….
-Aşi! Mă laşi?! Începuşi cu teoria chibritului aprins în fund, hai mai bine bagă repede ştirea şi nu mă face să-mi rod unghiile pe care abia mi le vopsi fetiţa de şezu colea pe scăunel. Iote, îmi pictă şi floricele!
-Păi ce să spui? Musiul cu pricina e înamorat de o duduie tinerică foc.
-Deh, se întâmplă, clatin din cap conciliantă cu tendinţa evidentă de a o stârni să-şi împartă secretele cu mine.
-Dar duduia l-a trimis să-şi schimbe look-ul şi să devină mai trendy că a zis că nu-i modern. Aşa că e la noi aici client fidel, săptămânal îmi întră la salon.
-Taci tu, soro! Muşteriu’ vine mai des ca o cuconiţă ahtiată după sulemeneli.
Acuma să nu credeţi că-s vreo femeie cu concepţii de pe vremea matriarhatului, căci mereu am apreciat bărbaţii cu ştaif, cu freza permanent aranjată, cu hainele mereu curate, mirosind mereu a proaspăt. Ba chiar merg până acolo încât cred că e de preferabil pentru un bărbat să treacă mai des la un salon, e de preferabil să-i taie un stilist părul din nas şi din urechi, să-i aranjeze sprâncenele şi perciunii, dar mai ales să-i aranjeze unghiile de la mâini şi picioare, decât să îl vezi chinuit prin cadă cum îşi ciopârţeşte cu o unghieră nişte unghii groase ce troznesc sărind în sus existând riscul să-i sară în ochi, sau în cel mai fericit caz să înfunde scurgerea băii. Îmi reţin gândurile întreruptă fiind de şuşotitul conspirator al amicei:
-Nici nu ştii ce schimbat e un bărbat când are o amantă, başca mai tânără cu mult.
-Haide mă, aşa e când eşti îndrăgostit, i s-o fi urât omului de nevastă, o fi având acasă vreo vrăjitoare şi acu’ găsi o zână. Lasă casă, masă, acareturi şi fuge în lume, dar trece pe la stilist înainte să fie frumos pentru iubită. Hai că nu-mi spui nimic nou.
-Da cine-a zis că fuge în lume? Nu bre, soaţa-i soaţă, amantlâcu-i amantlâc. E înamorat, dar nu-i prost să-şi deie averea pe mâna coţohârlei şturlubatice în vreme ce copchii îi cerşesc la colţul străzii o coajă de pâine.
-Iar nu-mi spui nimic, o admonestez pierzându-mi uşor răbdarea, s-au mai văzut şi berbanţi d-ăia carele au şi consoartă şi ţiitoare, asta dovedeşte constanţă, ma cher!
-Bre, mă minunez, deci ţii cu duşmanu’?
-Nu tu, dar încă nu văd nimic nemaipomenit aici.
Nu mai apuc să scot vreun cuvinţel că de după paravanul ce mă separă de restul încăperii se aude casiera salonului ce întreabă subiectul bârfei noastre dacă s-a simţit bine şi etc, formulele uzuale de politeţe pe care le aruncă în timp ce pregăteşte nota de plată.
Încerc să mă înalţ în două vârfuri cu gând să-l văd şi eu pe monseur, degeaba, paravanul e prea înalt, întorc capul nedumerită către prietena mea care-mi face semn să aştept până iasă muşteriul.
După ce s-a auzit uşa de la intrare închizându-se în spatele lui, amica fuge şi smulge din mâna casierei nota de plată unde erau trecute toate operaţiunile pe care amorezul le suportase cu stoicism: manichiură, pedichiură, pensat+ vopsit sprâncene, tuns+vopsit podoabă capilară.
Am râs un pic, dar nu prea tare, apoi parcă un junghi al naibii simţit în tâmple m-a făcut să nu mai am răbdare să stau, eram deja de 4 ore în salon.
Ajung acasă, deschid uşa şi mă îndrept încet către living de unde se aud zgomotele făcute de televizorul aprins. Pe fotoliu, cu picioarele întinse pe taburet, pasiunea vieţii mele privea plictisit la un film ronţăind alene nişte fistic aflat într-un bol pe o măsuţă alăturată.
Mă uit la el şi ceva pare schimbat, mă vede şi el şi exclamă:
-Ah, azi ai fost la Miruna văd. Ţi-ai schimbat culoarea părului, te-ai şi coafat domniţă, ia uite şi ce floricele ai desenate pe unghii! Şi altceva ce ţi-ai mai făcut?!
-Nu-ţi spui, e secret, îi râd şugubăţ la ureche. Dar când mă apropii mai bine, în nas îmi vine un miros de aftershave diferit de ce ştiu că foloseşte.
-Dar tu unde ai fost? Îl întreb iute şi cu o notă de îngrijorare nedisimulată în glas.
-Păi unde să fiu? La frizer.
Simt pe loc cum inima mi-o ia razna.
-Da ce căutai tu la frizer?
-Ce-ai femeie, ţi-e bine? Azi e ziua mea de mers la salon, merg din două în două săptămâni.
O gheară criminală simt că-mi strânge cu forţă inima deja micită de spaimă.
-Ce tot spui aici? îl întreb dar vocea mea e atât de stinsă că abia mă aud şi eu.
-Păi nu tu mi-ai făcut scandal că să nu-mi mai bag forfecuţele tale în perciuni? Nu tu mi-ai spus că mi-au crescut sprâncenele aşa de rău că-mi cad în gură, nu tu mi-ai spus să nu-mi mai cioplesc unghiile în cadă că-ţi înfund scurgerea, nu tu mi-ai spus că-mi creşte părul repede şi arăt ca omul din neandhertal dacă nu mă tund des?
Mă uit la el şi încerc să-mi revin, îi privesc ochii senini şi liniştiţi şi îmi vine în minte o întrebare care mă seacă deşi nu aş pune-o nici de-aş ştii că fac infarct. Dar reuşesc să observ cu un ultim efort firele albe de la tâmple ce de la o vreme i s-au cam înmulţit.
-Dar nu te-ai vopsit la păr!
Sare ca ars.
-Auzi? Ia gata! Ce-s eu, măscărici?! Hai femeie şi revino-ţi, mă crezi tâmpit? Eu de la tata ştiu un lucru „Pleata-i a femeilor, barba-i a bărbaţilor!” Hai că accept să fac una alta de dragul tău, dar pe mine cu bidineaua în cap precum muierile nu ai să mă vezi nici mort, ai priceput?!

9 gânduri despre „Bârfe de salon

  1. :)))) Foarte frumos scris. Hm… Mitzooo, tu vrei sa sadesti indoiala in inimile noastre? Tu vrei sa merg pas,pas, sa-l urmaresc dupa ce iese de la salon? Oare de asta are o mie de sortimente de aftershave-uri, ca sa ma induca in eroare? 😀

  2. 4 ore intr-un salon? poate dar daca e saloon, de ala din westernuri, unde se da uischi si bier. pfuui, ce idee mi-ai dat! iti dai seama ce-ar merge un salon de infrumusetare masculina de cartier cu bere, mici si tv-uri pe meciuri si pe taraf ?mai bagi o halba, stai cu tovarasii la taclale, si in timpul asta fetele te tund, te vopsesc. la manichiura o sa fie mai scump, ca trebuie sa ai un baiat/fata care sa-ti duca halba la gura, pentru ca se stie ca doar gheii beau bere cu paiu’…cat priveste iubirea, ei bine, e un sentiment nobil, bine ca nu l-a pus pe amorez sa faca vreun sport extrem, sau sa participe la „romanii au talent”, ca data fiind dragostea, s-ar fi dus omu’…

    • Hazmate, la cum am văzut eu că îţi merge imaginaţia aş putea să jur că tu când ai zis saloon, uischi şi bier, ai şi văzut duomniţe cu ţâţele pe juma’ scoase afară şi cu ciorăpei din ceia până deasupra genunchilor strânşi cu jartiere( roşii, aş putea să jur), da io vorbeam serios. Păi normal că se stă câteva ore bune la un salon, acuma nah, ori ne stilizăm ori nu ne mai stilizizăm. 😛
      În ce priveşte muşteriul nostru, ce să-ţi spui? Dacă dragoste nu e nimic nu e, deci prin deducţie logic-matematică şi indubidabil aleatoriu ilogic de aiurea, când dragoste e e de toate. Mare e grădina Domnului! 😀

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

