Magnatul imobiliar

Intr-o zi nefericita ma apuc eu sa devin investitor imobiliar, adica Donald Trump de Romania. Stai, cum se traduce asta.. a, da, Gigi Becali 🙂 . Scriu eu un mail joi noapte de genul : Stimata tanti agentie imobiliara, vreau si eu o estimare pentru doua terenuri cu urmatoarele detalii (suprafete, localitati, etc) si in functie de pretul comunicat o sa decid daca vand sau nu. Aici sunt generos si va impartasesc un secret – in afaceri e ca la targ, trebuie sa se simta mirosul de friptura , de aceea am zis ca am de vanzare, ca daca ziceam ca vreau sa cumpar nu erau prea interesati, asa i-am lasat sa simta prada.

Va garantez ca mailul era redactat impecabil, cu formule de salut, de incheiere, semnat si scris pe un ton foarte oficial. Nu am trimis unei singure agentii, ca am zis sa fac o medie intre cifre, asa ca am trimis la 8 agentii, pe mailul gasit in pagina de contact. De aici, sa o luam cronologic: joi seara trimit mailul, vineri seara verific, sigur ca o sa am cateva raspunsuri. Caut eu bine, studiez in toate colturile casuta postala si gasesc un singur mesaj, pe care vi-l arat si voua: “VA RUGAM SA NE DATI UN NR. DE TEL. PTR. MAI MULTE DETALII”. Sincer, am stat cam 5 minute cu el in fata, fara sa pot crede ca asta e tot, un rand scris cu majuscule, fara cap si fara coada, nesemnat. Asta, e week-end si mai vedem de luni.

Luni pun mana pe telefon si incep sa sun la agentii!

Prima agentie: nici un agent la sediu, am primit mailul, l-am dat agentilor, maine o sa ii intreb iar de el si va comunic un raspuns. Frumos, elegant. Mai mai sa astept maine ravas de la ei.

A doua agentie:  – Da!

–          Buna ziua, vreau si eu sa discut cu un agent imobiliar daca se poate.

–          De ce ? Femeia era indispusa ca i-am stricat siesta, era 4 jumate dupa masa cred.

–          Am trimis un mail, vreau o estimare de pret pentru doua terenuri.

–          Aveti de vanzare sau cumparare? Deja eram prea indraznet ..

–          De vanzare, si vreau sa stiu o estimare.

–          Noi nu facem estimari, am bagat anuntul dumneavoastra in baza de date si cand este cineva interesat va cautam. Ton categoric si voce ferma, daca eram in fata ei probabil as fi incercat sa dispar brusc pe usa, rusinat de prostia mea, ca intrebam chestii evidente.

–          Cum adica, nu faceti estimari ? Nu puteti sa imi spuneti daca un teren face 5 euro sau 50 de mii de euro?

–          Nu! Aici l-am simtit pe Decebal raspunzand cererii romanilor de a se preda, m-am cutremurat.

–          Pai si de ce m-ati bagat in baza de date ca as vrea sa vand? Eu am cerut doar o estimare si apoi o sa decid daca vreau sa vand sau nu.

–          Pai nu ati zis ca e de vanzare terenul? Cat de simplu parea si eu tot nu intelegeam un lucru evident!

–          Terenurile, ca sunt doua!!!  Si voi ce anunt dati? Doar ca e un teren de vanzare in zona, si apoi faceti legatura intre client si mine??

–          Da, desigur. Usurare!In sfarsit am ajuns la un numitor comun. De acum vom fi prieteni.

Am facut pauza, m-am plimbat prin casa incercand sa inteleg ce se intampla, daca eu vorbesc inca romana sau secretara aia are un mod aparte de a percepe lumea. Pana la urma mi-am luat inima in dinti si am sunat la o a treia agentie imobiliara.

A treia agentie: eu cu aceeasi poezie, vreau un agent sa ma lamureasca si pe mine, sa imi dea un pret, am trimis mail si nu mi s-a raspuns.

–          Am primit mailul, am bagat terenul in baza de date, va cautam cand e cineva interesat (nu am mai protestat, eram deja invatat cum merg lucrurile).

–          Bine, dar macar un pret, o estimare?

–          Nu putem face o estimare, pentru ca nu am vandut de ceva timp terenuri.

 

Am abandonat ideea, ma recunosc invins. Deci trimit 8 mailuri, raspunde o sg agentie, toti ma baga in baza de date si daca e cineva interesat fac legatura. Nu stiu un pret, eu nu le-am spus, ei nu au intrebat, nu le-am spus ca terenul ar fi de vanzare, nu stiu localizarea decat la nivel de zona, tanti aia a fost brutal de sincera (ei nu fac evaluari) si daca cineva trage linie, astazi au aparut 8X2=16 terenuri de vanzare pe piata, desi eu doar intrebam ceva.

Insa am ramas nedumerit profund – daca o agentie imobiliara nu poate sa iti dea un pret orientativ pentru un teren, cine poate face asta? Sau, ce face totusi o agentie imobiliara? Da un anunt la ziar si apoi face legatura intre mine si ala curios care da tel, iar pe tema asta catiga o mie de euro (sau mult mai mult?).  Nici o urma de profesionalism, sa se prezinte, sa intrebe cine sunt, ce imi pot oferi, sa imi spuna cand o sa ma caute, sau un mail de curtoazie “ne pare rau ca nu va putem furniza informatiile cerute insa piata esta blocata momentan”.

Din ce am inteles eu, treaba mea nu e sa pun intrebari, treaba mea este sa dau bani (comision). Nu va pot reproduce mirararea acelei femei ca eu nu intelegeam ca ei nu fac evaluari sau pe a mea ca m-am trezit bagat in baza de date ca as vrea sa vand niste terenuri. Eu stiu ca romanii sunt oameni de cuvant, insa chiar asa, fara sa vada un act de proprietate, fara macar o discutie intre vanzator si agent, fara nici un fel de contact, doar o adresa de mail ei iute anunta ca se vinde un teren? Ca ei inteleg sa faca afaceri asa e  ok, este o lume libera, insa vorbim de agentii care exista de cel putin 10 ani pe piata, sa inteleg ca ei sunt aia normali si ar trebui sa imi fie rusine ca am cerut o estimare de pret pentru un teren unei agentii imobiliare?

Maine insa o sa dau lovitura, trimit un mail in care intreb de evaluarea Palatului Cotroceni 🙂

 

5 gânduri despre „Magnatul imobiliar

  1. Nicio problema, il introduc ei si pe ala in baza de date si maine o sa urle toata presa ca se vinde Palatul Cotroceni. 😀
    Si apoi, tu de ce esti atat de nehotarat? Vinzi sau nu? Si daca da, de ce nu stii cat valoreaza? De ce incurci oamenii daca nici macar atat nu stii? Uite de-aia e tara asta asa cum e! 😛

    • Asa, asa, Shayna, trage-l de urechi… sa-i fie rusine ca a indraznit sa deranjeze cucoana ziua in amiaza mare, in timpul programului, cu detalii inutile. De asta nu se duce romanu´ cu drag si spor la munca…dai peste niste posibili clienti din astia care te enerveaza ca nu ai cum sa-i expediezi mai repede pt ca desi vorbesc frumos, nu stiu nimic 😛

    • Radeti voi, insa eu raman cu problema nereperata. Nici azi nu am primit raspuns pe mail si nici nu cred sa primesc, insa meciul e dur: eu ma incapatanesz sa refuz sa cred ca asa merge sistemul iar sistemul imi demonstreaza implacabil ca eu ma insel 🙂

    • Da, mi-am adus aminte de jena pe care o intampinam cand deranjam cate o vanzatoare de la alimentara din cititul ziarelor doar ca sa imi vanda si mie ceva.

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

