Când mă simt român

Am o leapşă nouă, şi este o leapşă pe sufletul meu de data asta. Este de la Radu şi până când o voi scrie am să mă gândesc şi cui am să o transmit mai departe.
Cum îţi dai seama că eşti român?
-când mă duc la ţară la vreo mătuşă în vizită şi vecinii de lângă casă vin imediat să mă întrebe cât stau şi când plec, iar când plec portbagajul e plin cu verdeaţă, slănină, brânză şi ouă.
-când nimeresc cu vreo treabă aiurea în casa unor cunoscuţi şi aceştia servesc prânzul sau cina, se strâng unii în alţii să-mi facă loc la masă şi îmi umplu farfuria cu mâncare chiar dacă e ultima porţie din oală.
– când de fiecare dată înainte de crăciun toată lumea vine la servici cu şorici de porc.
-când revelionul nu e doar o petrecere de 2 ore cu artificii,şampanie şi cartofi fierţi ci e cu 7 feluri de mâncare, ţine până la 6 dimineaţa iar în unele situaţii durează până pe 2 ianuarie.
-când de 1 martie toate străzile sunt pline de tarabe unde se vând mărţişoare.
– când de 8 martie traficul în oraşe e blocat şi absolut toţi bărbaţii au flori în mâini.
-când ori de câte ori fac cunoştinţă cu un bărbat acesta îmi pupă mâna.
-când la orice petrecere femeile stau în grup separate de bărbaţi; ei discută despre fotbal şi maşini iar ele le numără lor paharele duse la gură.
– când ori de câte ori ceva nu merge ştim toţi să criticăm dar nimeni nu vrea să îndrepte nimic fiindcă au impresia că sunt ridicoli dacă se apucă primii de ceva ce nu a mai făcut nimeni
-când ne lamentăm toţi că suntem o ţară coruptă, dar cu prima ocazie dacă avem nevoie să rezolvăm ceva urgent avem şpaga pregătită, chiar şi pentru cazurile în care trebuie să ne sustragem răspunderii
-când pe şosele mereu şoferii îşi fac semnale luminoase avertizându-se unii pe alţii de radare sau de control în trafic
-când de primăvara timpuriu până toamna târziu în fiecare sâmbătă şi duminică din păduri iese fum de la grătarele care sunt mai dese decât copacii însuşi iar la sfârşitul zilei tot locul e plin de gunoaiele lăsate de oamenii care a doua zi oftează şi se plâng de mizerie mirându-se cât de curate sunt pădurile din alte ţări.
Am să o pasez leapşa asta TzateiDeSB, Shaynei, Milogului SRL şi Doxatului Dex.

24 de gânduri despre „Când mă simt român

  1. Pingback: Ori la bal, ori la spital « lunapatrata

  2. Pingback: polimedia.us/fain/

    • :))))
      Scuze pentru schimbările repetate de design, dar sunt o femeie capricioasă şi nu mă mulţumesc aşa uşor. Săracul Serioja, numai el ştie prin ce trece până să fiu de acord cu o ceva. Hmmm, ce naşpa a sunat chestia asta! 😀
      Da’ cu şoferii nu am dreptate? Cu semnalele luminoase de avertizare antiradar? 😛
      Hai că nu se mai întâmplă nicăieri aşa ceva 😀

  3. Pingback: bundecitit.ro

  4. Un sofer de tir intra intr-un bordel de pe traseu, pune 500 de dolari pe masa patroanei si spune:
    – Ai aici 500 de parai, da-mi cea mai grasa si nasoala femeie pe care o ai si trimite-mi in camera si o portie din cea mai arsa, lipita si fara gust mincare de la bucatarie. Patroana :
    – Iubi… dar de banii astia iti dau cea mai misto femeie de pe aici, plus ca te hranesc 3 zile cu cele mai fine mincaruri. Soferul:
    – Honey, n-am chef de sex, mi-e dor de casa.
    Te simti roman cand in ciuda a tot ce te inconjoara si este criticabil te simti acasa.

  5. Simt ca sunt roman cand…

    Trebuie sa-mi fac/schimb diverse acte si ajung la ghiseul unde troneaza o duduie rotunda, mult prea plictisita si irascibila, care-mi ingreuneaza alergatura, ´´omitand´´ diverse chestii;
    Salut frumos si respectuos lumea si nu primesc raspuns;
    Vad ´´spuma´´ societatii formata din tineri(manelisti, marlani, baieti de baieti, etc) ridicati pe spatele parintilor sau din afaceri ilegale, ce inca au cosuri pe fata dar se dau in porsche, tuareg si alte bijuterii si adolescentii care urmeaza exemplul ´´spumei´´;
    Aceeasi ´´spuma´´ face rondul cartierului vara, cu geamul bijuteriei dotate cu clima, lasat in jos la maxim si cu mana (ce a fost transformata in suport pentru brataricile si inelusele din aur, sculptate suav cu toporu´), atarnata in afara, batand usor ritmul in caroseria masinii ce salta mai ceva ca masinile tunate, din cauza bass-ului…´´Da cine-i mare barosan..Da barosan de barosan…´´;
    Am parte o data pe an de ´´festivalul orasului´´ cu cele trei taverne cu mici, hamsii( al caror fum reuseste sa faca posibila vederea de pe luna a orasului) si.. berea ce ma face sa caut in zadar pe kilometri intregi, o buda;
    Trebuie sa merg cu ploconul la militie, doctori, profesori, etc, care oricum au grija sa-ti dea peste nas si sa-ti arate ca esti la mana lor;
    Ii vad pe distinsii alesi din parlamentul tarisoarii noastri dragi votand cu drag si spor (si cu ochii inchisi) pentru´al binelui popor…

    • Aici te combat Mafi. Asta nu e caracteristic doar nouă românilor.
      Articolul se referă la manifestări tipice românilor.
      Că ceea ce spui tu există şi în MunteNegru,Afganistan, Albania etc
      Şi probabil nu ai traversat Bulgaria cu maşina să vezi cum te opresc poliţaii bulgari din 100 în 100 de km să îţi ceară euroi, iar radarele şi le instalează nu în localităţi unde mi se pare normal, ci în păduri.
      E vorba de ce te face pe tine cu adevărat să te simţi româncă, deosebit de orice altă ţară. 😀
      Uite una tare, tipic românesc e că ne place să ne dăm cu rahat în ochi.
      În nici un caz nu spun că trebuie spus doar pe o direcţie, dar totuşi…. asta e ce te face pe tine să simţi că eşti româncă?! Doar asta?!

  6. Pingback: În mansarda asta nu există scurtături |

  7. Nu, nu..astea doar imi amintesc secunda de secunda ca sunt romanca si ma fac sa ma intreb de ce nu m-a nascut si pe mine mama pe alte meleaguri. Am traversat mai multe tari cu masina si tin sa precizez ca in nici o alta tara nu am vazut atatea ´´bijuterii´´ pe metru patrat cate sunt la noi, facand abstractie de figurile si tupeul romanasilor aflati la carma bolidelor. Ce am mai zis? Fum…gratare..ei bine, nu. Nu am mai vazut asta in nici o alta tara. Gratarele se fac doar in locuri amenajate, nu peste tot, pe strada ca la noi. Hm…ce mai era? Plocoanele? Tin sa te contrazic..tot romanasii i-au invatat cu bani si pe politistii bulgari, austrieci, italieni, etc. Nu zic ca Romania e singura tara in care se da mita. Insa e tara in care traiesc si care-mi goleste buzunarul zi de zi 😀

  8. Umblu cu putini bani in buzunar, ca sa nu fiu tentata sa le dau, mi-am instalat grataru´n curte ca sa nu ma atraga mirosul de pe strada si… traversez regulamentar, pe trecerea de pietoni 😀

  9. Pingback: Cand ma simt roman… « fara nume

  10. Pingback: Matrimonial de bloc pe scurt |

  11. Pingback: Saga savanților polimicționați trilemic și karmic (partea a doua). Un alt punct de ideologie |

  12. Pingback: Imaginea unui matrimonial pe scurt |

  13. Pingback: Hermenaeutică de viseline |

  14. Pingback: Filimon și misterul stiloului poștal (ecoul unei recente lovituri de teatru) |

  15. Pingback: Spre grădina cu migdali |

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

