Telefonia

Un om serios nu poate sa stea degeaba, el gaseste cu siguranta ceva de facut chiar si acolo unde nu te astepti. Fiind intr-o tara straina unele lucruri sunt diferite fata de Romania si uneori chiar are sens asta, culme. De exemplu telefonul fix: linia de telefon este detinuta de o firma, sa spunem Bell insa poti avea internet prin cablul lor de la o alta firma, nu doar de la Bell si in acelasi timp poti efectua convorbiri la distanta prin alte firme la preturi mai bune decat au cei de la Bell. Practic folosesc de mult timp o companie specializata in convorbiri la distanta ce imi ofera preturi foarte mici insa fiind un om prea curios am zis sa incerc o noua companie, CallStar sa spunem. Voi incerca sa fiu cat mai exact in a va prezenta relatia cu ei:

  1. Sun la numarul de contact de pe internet, meniu in 7 limbi, aleg romana si raspunde un indian in engleza. Eu, usor nedumerit, ii precizez omului ca am ales sa discut cu un vorbitor de limba romana la care el imi explica foarte frumos ca cei ce vorbesc in romana sunt ocupati si ca daca vreau preia mesajul si ma suna cineva mai tarziu. Zis si facut, in 20 de minute ma suna o romanca, batem palma prin telefon si in 3 zile ar trebui sa pot folosi serviciul, adica sa formez direct numarul de Romania si sa platesc o suma modica/minut plus 3 dolari/luna abonament.
  2. Trec cele 3 zile, legatura este facuta tehnic si confirmata de un robotel, formez cu emotie numarul de Romania si … suna ocupat. Si dupa 10 minute, si dupa 30, si al doilea numar, si al treilea. Am sentimentul ca ceva nu e in regula.
  3. Sun la serviciul tehnic, operatorul imi spune ca totul e in regula si ca ar trebui sa pot suna fara probleme, eventual sa incerc si sa ii sun dupa. Incerc, acelasi ton de ocupat, aceeasi reclamatie, imi spun ca se vor ocupa.
  4. Urmatoarele zile la fel, in a 4-a zi ma suna cineva de la tehnic si ma intreaba daca mai sunt probleme. Ii spun istoria pana in acel punct si se reia ciclul, omul verifica si imi spune ca totul e roz.
  5. Dupa 2 saptamani sun iar la numarul lor de contact si prin un operator caruia ii expun cazul, rabdator in speranta unei schimbari. Operatorul imi cere numarul din Romania si imi face el legatura, putand vorbi altfel in conditii impecabile. Inchid si sun din nou: suna ocupat!
  6. Apropos, sa va dau un sfat: daca sunati la o linie verde si aveti de ales intre client nou si client existent alegeti intotdeauna client nou, iar apoi spuneti ca nu ati inteles si sunteti deja client. In cazul meu timpul de raspuns era 5 minute client nou, 35 de minute client existent.
  7. Povestea cu sunat la tehnic se repeta periodic la 2 saptamani cand imi aduceam aminte de ei in mod identic: eu le spun ca suna ocupat si ei ma asigura ca totul este perfect. Intre timp imi vine prima factura cu cei 3 dolari abonament si cativa centi convorbirea facuta prin ei, factura pe care o si platesc.
  8. Intr-un final dupa cca 3 luni imi aduc aminte de ei, ii sun si anulez contractul de apeluri la distanta pe motiv ca nu am putut niciodata sa il folosesc. In 10 minute ma suna alt operator de la ei foarte amabil care ma anunta ca a vazut ca am reziliat contractul si cere o noua sansa pentru firma. Joc dur, refuz reconectarea (ce e prea mult e prea mult).
  9. Primesc o factura acasa pe o suma de aproape 5 dolari. Situatia trece de nivelul amuzant, sun la ei in timp ce ma gandeam la cele mai apropiate constructii ce ar include “ti-as”, “mi-ai”, etc. Aleg iar operator vorbitor de limba romana (desi dupa prima experienta am renuntat la acest capriciu inutil, insa vroiam un motiv in plus de repros) si imi raspunde o voce usor ragusita ce se recomanda Mayma, cu accent indian ce se grabeste sa imi ofere reconectarea gratuita, desigur. I-am facut un istoric foarte rapid al relatiei mele economice cu firma lor si mi-am exprimat nedumerirea fata de modelul lor de lucru, adica imi cer bani pe un lucru pe care l-am vrut insa nu l-am putut folosi niciodata. Nu reusisem sa traduc acele expresii si inca nu ajunsesem la nivelul de discutie personala ca brusc m-a pus in asteptare si m-am trezit ca imi raspunde o romanca. Probabil Mayma a simtit ca e mai sigur pentru ea asa sau o fi presupus ca oamenii sunt mai draguti cu cei de un fel cu ei, cine stie?  Romanca a fost primul operator ce avea lectia facuta, stia istoricul meu (poate de la Mayma?) si mi-a explicat ca sistemul lor e de asa natura, facturile se emit o data pe luna,factura mea era facuta cu o zi inainte sa ma deconectez eu, au facut corectura in sistem si la urmatoarea factura o sa primesc suma cu plus si o facura pe zero, de final de contract.
  10. Termenul la care trebuia sa primesc factura final a trecut de o saptamana. Ma intreb daca unele companii fac afaceri prin telefon ca sa evite scape de contactul fizic si imi aduc aminte de o lege a lui Murphy care spune sa nu faci niciodata ceva pentru prima oara.
7 gânduri despre „Telefonia

  1. Pingback: Daca… « lunapatrata

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

