Largo al factotum

Cum sâmbăta trecută nu am vrut să pun în umbră povestea Ştima scrisă de Radu, am sărit obiceiul de a posta aici, aşa cum obişnuiam, vreo faimoasă arie scotocită de prin sertarele muzicii clasice din toate timpurile. Bineînţeles că Florin mi-a atras atenţia şi această atenţionare a lui m-a impresionat căci mă gândeam că pot trece neobservate aceste scăpări, uneori voite, ale mele. Ori faptul că Florin mi-a atras atenţia că nu mi-am respectat promisiunea m-a făcut să realizez că aceste mici incursiuni săptămânale în lumea deosebită a muzicii clasice nu sunt chiar degeaba şi fără rost.

Drept pentru care mă conformez şi fac o dedicaţie aparte.

În anul 1816 Gioachino Rossini dă lumii muzicale opereta Bărbierul din Sevillia inspirată după nuvela cu acelaşi nume scrisă de Pierre Beaumarchais.  Rossini a fost unul din cei mai faimoşi compozitori ai şcolii italiene, iar ariile lui caracterizate de tonalitate puternică sunt pline de veselie, ironie şi îmbracă cele mai strălucitoare culori ale muzicalităţii.

Nu degeaba am ales azi faimoasa arie Largo al factotum care se traduce în ceva de genul „Faceţi loc celui mai bun”.

Să ne facem loc deci şi noi loc în timpul nostru mult prea ocupat şi să ne permitem 5 minute de respiro într-o altă lume ascultând celebra arie din opera lui Rossini Bărbierul din Sevilla într-o interpretare de zile mari a baritonului Thomas Hampson. Partea introductivă a videoclipului durează doar 5 secunde. Audiţie plăcută!

LARGO AL FACTOTUM

 

 

 

14 gânduri despre „Largo al factotum

  1. Ador, pur si simplu, sa intru pe cateva bloguri, deja de suflet, unde am parte fie de muzica de calitate, fie de povesti cuceritoare, la propriu. Oi fi eu excesiv de plina de efuziune atunci cand las comentarii, dar o fac cu tot sufletul fara sa imi caut vorbe…
    Vorbele curg, asa cum las si aria asta sa curga prin mine…

    • Sonia mie îmi pare bine că ai asemenea stări de efuziune, dar adevărul este că acesta este scopul blogului, asta mi-am propus de la bun început. Să fie un blog în care oricine intră să se simtă cu adevărat bine, şi mai ales să uite de grijile cotidiene. Într-un cuvânt, să se simtă bine.

  2. Păi şi cui faci dedicaţia, până la urmă? Că eu aşa ştiu că e dedicaţia: Aş dori piesa lui Rossini, pentru fratele/sora/cumnatu/amanta, să-i dea Dumnezeu sănătate, cu menţiunea să nu uite să îmi returneze cei 200 de euroi pe care i-am împrumutat.

  3. Eee, mi-a plăcut şi mie cum sună, nu înseamnă nimic deosebit, am zis şi eu aşa (ştii, asta ca să nu fie nevoie să le iau banii). O să îţi spun, dar doar ţie, ok? dacă scriu aici, află toată lumea!

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

