Filme de la A la Z

Leapşă de la Luka. Onorată cu întârziere din cauză de concediu, dar despre concediu am să vă povestesc cu altă ocazie.
Şi cum nu am putut să uit de Luka şi nici de lista ei de filme, având şi mult timp la dispoziţie, mi-am adus aminte că am multe filme româneşti pe care le revăd cu plăcere ori de câte ori am ocazia. Nu, cu siguranţă nu sufăr din vreun exces de naţionalism şi nici nu consider că filmele noastre sunt cele mai bune. Departe de mine acest gând. Dar adevărul este că, deşi sunt enorm de multe filme străine (în special cele făcute de spanioli) care îmi plac, azi simt nevoia să fac o listă de la A la Z a filmelor româneşti la care mă uit de zeci de ori fără a avea nici o secundă senzaţia de plictiseală. La unele pot spune că ştiu replici pe de rost.
Dar să purcedem:
A-Actorul şi sălbaticii-tandemul Toma Caragiu-Marin Moraru este delicios în film
B-Bădăranii-l-aţi văzut pe Beligan vreodată foarte tânăr? B.D.-urile toate-la filmele astea mă trezesc râzând pur şi simplu.
C-Cuibul de viespi-cred că mereu mi-au plăcut bârfitoarele, Coana Chiriţa-se putea să nu-mi placă mie Chiriţa? :D, Cu mâinile curate-drept să spun, când eram copiliţă, aveam un pistol de apă cu care îl împuşcam mereu pe tata, când venea de la slujbă, ascunsă după uşa de la intrare, iar el de fiecare dată se făcea că e surprins, lăsa să-i cadă servieta şi îngăima cu glas deznădăjduit:Nu trage Dom Semaca, sunt eu, Lăscărică, prietenu’ lu’ matale
D-D-ale carnavului (cu Birlic)-Grigore Vasiliu Birlic un actor care se putea aşeza liniştit pe un loc lângă marele Louis Des Funnes. De ce trag clopotele Mitică– un film la care râd şi plâng deopotrivă
E-Eu când vreau să fluier, fluier-m-a impresionat în mod plăcut filmul, deşi nu m-a topit subiectul, dar îmi place jocul actorilor.
F-Fata Morgana-prima dată am citit cartea,apoi am descoperit filmul, Filantropica-ador să-l văd pe Dinică-deliciosul incontestabil al rolurilor de ticălos cognitiv.
G-Glissando-e genul acela de film care te obligă să cugeţi fără să te obosească prea tare.
I-Ion-când am văzut prima dată filmul mi-aduc aminte că mi se părea grozav de nesuferit Şerban Ionescu, abia a doua oară mi-am dat seama ce rol greu a avut şi am început să-l ador pentru filmul ăsta.
L-Lăutarii-ai putea spune că e mai mult un film rusesc, dar muzica e demenţială. Plus că e regizat de Emil Loteanu, cel care a făcut Şatra. Mi-ar fi plăcut să-l cunosc, drept să spun.
M-Moartea domnului Lăzărescu-fără cuvinte
N-Nea Mărin Miliardar-îi ştiu toate replicile, râd de fiecare dată, Amza arăta demenţial în rolul miliardului(adică era chiar belea curată) plus restul poantelor făcute de ceilalţi actori. Nunta mută-m-a lăsat mută.
O- O noapte furtunoasă, O scrisoare pierdută-filme pe care le-am văzut şi revăzut de nici eu nu mai ţin minte. Caragiale, un om unic pentru absolut toate timpurile, genul de Om care te face să te simţi bine doar fiindcă a existat.
P-Prin cenuşa imperiului-Dinică, acelaşi ticălos cognitiv, acelaşi enorm actor. Pădurea spânzuraţilor-film de colecţie.
R-Roşcovanul-când i-am zis prima dată lui fi-miu să „miroase podeaua” a râs şi mi-a zis că sunt foarte cool dacă am aşa replici mai tari ca în filmele cu desene animate. După ca i-am spus că sunt dintr-un film din secolul trecut a rămas un pic cam interzis, el are impresia că toate chestiile cool şi super tari sunt inventate în secolul ăsta 😀 Revanşa. Restul e tăcere– m-a lăsat praf filmul ăsta.
S-Secretul lui Bachus-nu mă plictisesc niciodată să îl privesc şi râd cu lacrimi de fiecare dată.
T-Tănase Scatiul-culmea e că în filmul acesta deşi Rebengiuc joacă rolul unui ticălos parvenit, reuşeşte în unele momente să te facă să-l placi aşa cum este, plin de defecte şi de absolut tot ceea ce urăşti la un om.. Titanic Vals-comedie de mare valoare, Birlic în rolul naivului dezarmant, dar şi coţohârlele din film sunt la înălţime absolută.
U-Ultimul cartuş.din acelaşi motiv pentru care îmi plac anumite filme româneşti de aventuri.
V- Valurile Dunării-Liviu Ciulei nu a fost doar un regizor deosebit dar când juca în film avea el o privire anume care te cam dădea pe spate. Visul unei nopţi de iarnă-ştiu că e mai mult o piesă de teatru, dar îmi place să o privesc mereu.

Acestea fiind zise, sper că nu am plictisit pe nimeni. Pentru cei care nu au văzut din filmele enumerate de mine, le recomand călduros să-şi facă timp pentru ele. Au doar de câştigat. Pentru cei care le-au văzut sper să le fi făcut plăcere aducerea aminte.
Dau leapşa mai departe lui Varaton. Sunt tare curioasă ce preferinţe are 😛

15 gânduri despre „Filme de la A la Z

  1. Pe când eram copil exista un joc de socializare: „Flori, filme, fete sau băieţi” sau ceva de genu ăsta. La o leapşă cu nume de fete aş fi fost mai bucuros, dar merge şi cu filmele, mai ales că de la o vârstă încolo cam trebuie să bagi Home cinema în dormitor. Bine că nu am primit homeworku cu flori sau doamne fereşte cu băieţi. O să încerc să dau ce am mai bun din mine şi bun venit din concediu, Mitza! Patrioată mereu!

    • Ha, ha, Varaton! Şi eu am jucat jocul acela, mereu îi băteam pe băieţi, dar fiindcă citeam mai mult ca toţi şi automat ştiam şi nume dar mai ales filme, care de cele mai multe ori erau doar titluri de cărţi 😀
      Cine m-ar fi putut contrazice că nu exista încă ecranizarea unei cărţi?! 😛

  2. Cred ca nu am ratat nici unul din filmele enumerate de tine. Gratie unor canale de televiziune si netului le-am putut revedea pe unele dragi tare…
    Frumoasa si autohtona incursiune…
    Bine ai revenit!

  3. Uite-asa mai repeta omul trecut de primul sfert de veac alfabetul. Macar pentru atata si a meritat sa citesc postul asta pentru ca filmele oricum nu le-am vazut pe toate:)
    Ca tot vorbirati de „Flori, fete si baieti”, ma jucam si eu. Ba chiar ma jucam mult!

  4. Am ratat cateva dintre cele de la mijlocul alfabetului, cu precadere pe cele postdecembrie ’89. In rest, sunt adevarate surse de incantare. Paranteza, locuri fruntase nu numai alfabetic piese de teatru puse in film.

  5. Toate sunt pe gustul meu.As zice ca „Titanic vals” este o capodopera atat in varianta Birlic cat si in varianta Radulescu.Scenariul este genial si surprinde, in mod caragialesc sufletul romanesc.Sufletul provincialului,meschinaria si maretia,deopotriva. „Nimic nu e mai al dracului pe lumea asta decat norocul altuia! ” declama categoric mama soacra.Dicton neaos romanesc,var primar cu sindromul caprei vecinului. Filmul „Ion” este de asemenea genial.Actorii,toti sunt monumentali. Ion Besoiu si-a aratat masura genialitatii sale.”Prin cenusa imperiului” este o capodopera a carei titlu este imbatabil.Dinica este un zeu! As mai adauga „Felix si Otilia” , filmele Malvinei Ursianu, „Capcana mercenarilor”,Strainul”, „Casa de la miezul noptii”, filmele lui Dinu Cocea.Sunt doar cateva,dar lista poate fi mai lunga .Filme ale caror personaje au fost intruchipate stralucit de actori care s-au ridicat la inaltimi stelare in arta lor.

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

