Dacă aş fi primar

E o leapşă nouă. Prima dată am găsit-o aici, la Mircea, apoi la Luka şi apoi la Diana. Şi toate trei m-au amuzat în felul lor şi mi-au dat ocazie de reflectare în cazul ivirii unei astfel de situaţii.
Aşa că, bineînţeles, m-am gândit şi eu ce aş face dacă…..
Dacă aş fi primar în oraşul meu:

-Aş obliga toţi asistaţii sociali să contribuie, sub pedeapsa de anulare a ajutorului social, la curăţenia oraşului dar mai ales a spaţiilor verzi atât în interiorul oraşului cât şi în împrejurimile lui. Cu ocazia asta aş face economie parţială la bugetul local cu banii care ar fi alocaţi pentru cheltuielile cu firmele de curăţenie.

-Aş înfiinţa posturi de controlori stradali care, sub obligativitatea unei cifre planificate lunar, ar da amenzi tuturor pietonilor care fac mizerie, în special mâncătorilor de seminţe. Dacă au plan lunar, credeţi-mă, vor exista şi amenzi acordate. La greu.

-Aş înfinţa taxa SPS pe cap de animal de companie- Dacă eu plătesc taxă la Serviciul public de salubritate pentru orice gunoi care îl produc mi se pare normal ca şi vecinul a cărui javră îşi lasă dejecţiile în rondurile de flori să plătească pentru luxul de a ne face părtaşi la mirosul lăsat de odorul personal.

-Aş eutanasia toţi câinii fără stăpâni. Asta e! Îmi pare rău de cotarle, dar mai rău îmi pare de copilaşii care nu au altă vină decât că au ieşit să bată mingea în curtea bloculu.

-Aş obliga toate asociaţiile de blocuri să participe la campania de înfrumuseţare a oraşului prin respectarea unui plan urbanistic de renovare a faţadelor.. M-am săturat de blocuri gri. Dacă vor fi proprietari care vor face gălăgie să facă bine să tacă şi să-şi reducă costurile pe seminţe şi bere. În felul acesta vor scăpa de amenzile pentru mizeria lăsată. Deşi am soluţie şi pentru asta. Cei care nu au bani să plătească pentru renovarea faţadelor vor presta contravaluarea sumei în favoarea primăriei care suportă astfel aceste cheltuieli. Că de lucru se găseşte, voinţă să fie.

-Aş monta camere de supraveghere la fiecare intersecţie principală din oraş şi aş amenda orice şmecher care noaptea iese cu motorul prin oraş, sau cu maşina lu’ tac’su, ca să îl tureze la maxim pe bulevardele principale. Şi prefer camerele de observaţie în locul poliţailor care s-au dovedit a fi ineficienţi.

Probabil toţi avem idei bune sau mai puţin bune. Dar s-ar putea să fie chiar greu şi extrem de responsabil să ai funcţia asta. Un lucru însă e sigur: toţi suntem buni să ne dăm cu părerea.

35 de gânduri despre „Dacă aş fi primar

  1. Nu vrei sa candidezi si la mine in oras?
    Glumesc. Ma bucur ca te gandesti sa ii scoti la munca ( nu silnica) pe profitorii care stau si trandavesc pe un ajutor social. Se intampla sa stiu ca sunt mai bine de jumatate dintre acestia buni de pus la facut macar curatenie. Poate asa se mai dezvolta si spiritul civic, vor mai reactiona cand se arunca un pet sau o hartie in alta parte decat la cosurile de gunoi.
    Mitza-primarita!

  2. Mda, astea-s promisiuni de campanie electorală. Eu aş fi curios să aflu cum o să faci cu licitaţiile, când schimbi bordurile alea vechi de 2-3 ani, expirate deja, ce o să faci producătorii autohtoni corturari, urasari, pieţari. De asemenea nu am auzit absolut nimic de autostrăzi suspendate la tine. Deci, nu te supăra, dar să nu crezi că doar gălăgia şi seminţele scuipate pe jos sunt probleme. Uite, de exemplu când o să depui candidatura pentru olimpiadă? Dacă mă minţi frumos promit să te votez atât eu cât şi toţi datornicii mei, bine?

    • Varaton, treburile sunt mai simple decat iti poti inchipui. Licitaţiile se vor face doar la lucrări imperios necesare si pot fi controlate prin comisii publice. Cam cum e la şedinţele CAT întrunite de comisia de mediu atunci când trebuie să-şi dea avizul pentru o unitate nou înfinţată sau care îşi reînnoieşte autorizaţia de mediu. Se într-unesc odată la 2 săptămâni câte 3 şedinţe publice la care poate participa absolut oricine, anunţate prin mijloace massmedia locale, şi în care oricine îşi poate expune dreptul de veto vis-a-vis de firma care ar trebui să efectueze o anume lucrare. Cât despre străzile suspendate, mai întâi să rezolvăm canalizările şi asfaltarile străzilor din periferii şi abia apoi…..dacă e vorba.
      Despre ce olimpiadă vorbeşti?

  3. Mitza, ascultă sfatul unui om care îţi vrea binele: dacă vrei să câştigi trebuie să schimbi discursul. O să te voteze prea puţini, dacă vrei să câştigi trebuie să promiţi alte lucruri, înălţătoare, grandioase. Şi nu te lega de marea masă a votanţilor, da? Adică ăia cu seminţele şi cu asistenţa. Uite, dacă îmi facilitezi nişte contracte îţi ofer consultanţă gratis pe timpul campaniei. Fără să-ţi cer nimic în schimb.

    • Freud, culorile vesele bucură ochii şi aduc o stare de bine privitorilor. Griul e trist, creează o stare de nepăsare şi lene. Dar când totul e plăcut în jurul tău, coloristic vorbind, începe să-ţi pese de locul unde trăieşti şi începi să acorzi o mai mare atenţie amănuntelor. Nu degeaba s-a ajuns la concluzia că dacă locul unde trăim e frumos, trăim mai mult.
      Dar imaginea care mi-ai arătat-o e chiar faină:)

  4. Ce radicala si hotarata esti, Mitza! Imi place :))
    Varaton are dreptate, insa. In acest stil nu vei strange suficiente voturi, caci semintarii nesimtiti sunt cam multicei.

    Si cainii trebuie chiar eutanasiati? Nu se rezolva daca ar fi castrati toti ? Sau sunt eu naiva.

    • Bine ai venit pe la mine Color.
      Eu sunt convinsă că tu eşti o fată finuţă şi drăguţă şi că te preocupă soarta animalelor, dar mai importantă e starea şi bunăstarea oamenilor. Zic şi eu. Şi sunt convinsă că ecosistemul nu se zdruncină dacă mor câteva potăi. Plus că nivelul cheltuielilor cu eutanasiera faţă de cel de castrare, asistenţă şi observaţie de după castrare e mult mai ridicat. Cu diferenţa de bani se poate face altceva.
      Dar şi leapşa asta este doar o discuţie de principiu. Nu am de când să ajung primar, dar dacă e să citească vreunul, vreodată, ceva de aici şi consideră că e ceva bun de pus în practică, e bine venit să se inspire. 🙂

  5. Mitza, eu m-am gandit sa fiu flacara alba, nu violet si sa atac psihotronic/cu bagheta creierele semintarilor, sa stie cu cine sa voteze!

  6. Bine v-am gasit, asa, mai oficial, ca de citit v-am citit ca o disperata intr-o zi, pe la inceputul verii (povesti din urma) 🙂 Si de atunci am mai poposit pe-aici.

    Da, ma preocupa soarta lor, in ideea ca sunt o forma de viata care, la fel ca noi, merita respect. Ce ma deranjeaza la eutanasiere e faptul ca se aplica acelasi tratament tuturor, din cauza comportamentului agresiv (pe care nu il neg, de care ma tem si eu) al unora. Ca si cum am fi toti pedepsiti pentru crimele unor indivizi.
    Dar acum sunt sub impactul unui caine vagabond ce cutreiera un cartier, tare dragut, vesel si simpatic 😀

    Insa cineva trebuie sa ia decizii si mai inconfortabile…

    • #Color
      Sunt de acord cu tine, cu fiinţe vii, forme de viaţă şi tot ce spui tu acolo. Dar, este greşit să fie lăsat liber un animal. Pentru asta există păduri sau rezervaţii. Cum ar fi să umble vulpile libere prin oraş? Apropo de vulpi, ştiai că ele sunt purtătoare de rabie? Dar desigur că atunci când le vezi cât sunt de drăguţe şi frumoase, nu-ţi vine să le dai în cap (decât, desigur, dacă ai chef să-ţi faci vreo blăniţă). Nu vreau să par dură, dar cei care se opun cel mai mult la eutanasiere, ar trebui să-şi ia câte un astfel de suflet în casă. Să-l crească, să-l vaccineze, să cureţe după el răhăţelul care îl lasă pe trotuar, să nu-l lase liber niciodată la plimbare ş.a.m.d. Sunt convinsă că dacă s-ar face asta, nu s-ar mai fi ajuns aici şi nici nimeni nu ar fi avut nimic de protestat. 🙂

  7. Subscriu la toate ideile si as mai adauga scoaterea la munca voluntara sau a puscariasilor care stau degeaba si amendarea parintilor ai caror copii sunt gasiti boscehtand aiurea in oras in orele de scoala.

    • Hiskos, cred că deţinuţii au ca variantă munca pentru reducerea pedepsei, dar nu ar fi o idee rea. Căci mi se pare şi mie aiurea ca după ce cineva a încălcat legea flagrant statul cheltuie cu întreţinerea acestuia în timp ce el, deţinutul, pierde vremea aiurea. Dar nu ştiu care este regimul pentru deţinuţi, eu ştiam că ei prestează totuşi.
      Cât despre părinţii ai căror copii boschetează în timpul orelor de şcoală, ce să spun? Poate că oamenii aceia habar nu au, ei sunt la servici. Mai degrabă aş aplica amenzi şcolii care trebuie să aibe grijă de toţi elevii. Am nişte prieteni care trăiesc în State şi într-o zi băiatul lor, la liceu fiind, a dat o fugă până acasă în timpul unei ore, fiindcă a uitat nu ştiu ce. Au fost sunaţi părinţii instantaneu la servici să li se anunţe acest chiul. Şi este un simplu liceu de stat. Adică se vede o preocupare. Dacă profesorul vede lipsa nemotivată a unui elev o raportează unui administrator al şcolii care ia imediat măsuri. La noi în şcoli îi cam doare în fund pe profesori de elevi, nu e aşa?

  8. Daca m-as trezi atasat de o masina de rahatit stradal as face bineinteles un serviciu colegilor mei pamanteni si m-as autoelimina din piscina genetica, desi personalitatea mea ma cam elimina din start.

  9. Nu vreau să par dură, dar cei care se opun cel mai mult la eutanasiere, ar trebui să-şi ia câte un astfel de suflet în casă. Să-l crească, să-l vaccineze, să cureţe după el răhăţelul care îl lasă pe trotuar, să nu-l lase liber niciodată la plimbare ş.a.m.d.

    Stii care-i problema, Mitza? De multe ori, tocmai stapanii astia iubitori de animale, cand se procopsesc cu niste puiuti ale propriului caine, ii lasa in strada, in plata Domnului, cum s-ar spune…

  10. Eu zic sa adopte un copil de tigan ca aia macar nu fac pui o data pe an si nici nu se rahatesc pe unde apuca.
    Sau ca sa nu fiu rasist, sa adopte un copil de ungur. Sau de evreu. Sau de negru. Sau de indian.

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

