Chestionarul lui Proust

Am o leapşă. De la Cosmin.
Prima dată când am citit-o am râs. Mi-a adus aminte de caietele de amintiri de clasa a VI a şi nu am vrut să-i dau atenţie prea tare, da sigur, iată-mă completând oracole, dar chestionarul mi-a rămas în minte.
Şi brusc m-am revăzut, ca într-o oglindă, cum mă chinuiam cu limba pe jumate scoasă afară, murdară pe degete de carioca, încărcând răspunsurile mele cu o mulţime de floricele şi briz-brizuri, ori lipind pe unele din foi poze din care cel mai tare ieşeau în evidenţă pistruii de pe nasul meu. Limba era pe jumate scoasă afară fiindcă tratam cu deosebită seriozitate subiectul cu pricina.
Am văzut că mulţi alţii au răspuns la această leapşă şi nu doar că mi-au plăcut răspunsurile toate, dar cred că mi-a plăcut cel mai mult reînvierea, dacă-i pot spune aşa, spiritului copilăresc, a curajului de a spune despre sine lucruri care-ţi plac sau te definesc.
Azi nu mai folosesc carioca şi nici nu mai scot limba afară atunci când vreau să exprim ceva cu toată seriozitatea. Pistruii au dispărut şi ei, dar sigur ceva tot a mai rămas. Curajul de a recunoaşte ceea ce îmi place şi mai ales ceea ce mă defineşte. Aşa că oricât de mult am întârziat cu răspunsul la această leapşă am să-i dau curs azi şi acum :

1. Principala mea trăsătură
Răbdarea. Îmi place să am răbdarea vânătorului care ştie că vânatul greu nu cade decât în bătaia puştii atent pregătită şi cu mult timp înainte.

2. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la un bărbat.
Umorul. Îmi plac la nebunie bărbaţii care mă fac să râd. Şi dacă o femeie râde nu mai are timp să fie nervoasă şi dispar şi migrenele, nu-i aşa?

3. Calitatea care o prefer la o femeie.
Tăcerea sau mai bine zis ştiinţa de a şti să tacă atunci când e nevoie. Poţi avea ultimul cuvânt şi fără să-l spui ultima.

4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei.
Sprijinul voluntar. Prieteni la bine se pot găsi oricând. Mă simt norocoasă că am câţiva pe care ştiu că mă pot bizui indiferent de ce ar fi.

5. Principalul meu defect.
Ordinea. Dar nu orice fel de ordine. Ci aranjamentul acela perfect, ceva ce aduce a obsesie tip Monk. Chiar şi la birou am toate bibliorafturile într-o culoare, scrise cu acelaşi tip de marker şi în care sunt aşezate dosare de acelaşi fel. Ştiu, pentru unii pare plictisitor, eu însă chiar mă amuz privindu-i cum rămân surprinşi când îmi intră în birou şi le e teamă să atingă şi zidul ca să nu strice ordinea.:D

6. Îndeletnicirea mea preferată
Şofatul. Îmi place să mă urc în maşină şi să conduc. De plăcere. Ah da, şi shoppingul. 😀

7. Fericirea pe care mi-o visez
Ocolul pământului. Dap, să ajung să văd cât mai multe ţări. Acesta este un moft pe lângă fericirea de familie şi tot binele pe care îl doresc alor mei. Dar e moftul meu suprem.

8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire.
Cred că cea mai comună. Aceea de a supravieţui fiinţelor celor mai dragi.

9. Locul unde aş vrea să trăiesc.
La ţară.

10. Culoarea mea preferată
Verdele

11. Floarea care-mi place
Trandafirul sălbatic

12. Pasărea mea preferată
Păunul

13. Prozatorii mei preferaţi
Rodica Ojog Braşoveanu, Raymond Chandler, Radu Tudoran,Ioan Dan

14. Poeţii mei preferaţi
Miron Radu Paraschivescu, G. Topârceanu, La Fontaine

15. Eroii mei preferaţi din literatură
Cavalerii Pardaillan, Radu Andronic, Philipe Marlowe

16. Eroinele preferate din literatură
Jane Eyre, Minerva Tutovan

17.Compozitorii mei preferaţi
Beethoven în primul rând, Grieg, Enescu, Mozart şi o listă interminabilă.

18. Pictorii mei preferaţi
Tolouse Lautrec, Goya.

19. Eroii mei preferaţi din viaţa reală.
Nu am aşa ceva. Sunt totuşi câteva figuri istorice pe care le admir pentru moştenirea pe care au lăsat-o, dar cam atât.

20.Ce urăsc cel mai mult.
Hoţia. Chiar îmi dă şi un sentiment de teamă de cele mai multe ori.

21. Calitatea pe care aş vrea să o am din naştere
Talentul muzical. Mi-ar fi plăcut să pot cânta operă. Şi mi-ar fi plăcut să am voce de altistă sau măcar mezzo soprană.

22. Cum aş vrea să mor
Foarte bătrână şi înconjurată de cei dragi.

23.Greşelile care-mi inspiră cea mai mare indulgenţă
Cele provenite din neîndemânare

24.Deviza mea
Ce-i aia deviză?

21 de gânduri despre „Chestionarul lui Proust

    • # Varaton
      Sinceră să fiu , nu sunt Mitzu, dar când eram mică nu mă vedeam în rolul nici unei zâne, dar oh, cât mi-aş fi dorit să fiu un fel de Philipe Marlowe. Şi râdeam copios la dialogurile lui. Cred că eram şi puţin îndrăgostită de el 🙂
      #Iulia
      Mereu bărbaţii cu umor au un lipici incredibil, nu-i aşa? 😀

  1. Pe locul 1 in topul raspunsurilor mele preferate la acest chestionar se afla cel de la intrebarea 3. Sa-mi trag palme daca puteai rezuma mai bine un rol al tacerii, acela de a fi ultimul cuvant:) Iar binemeritatul loc 2 e luat de raspunsul nr 2. Cei mai faini sunt aceia, mai ales daca umorul vine dintr-o inteligenta ne-subtila:P

  2. haha până la un punct am crezut că am răspuns eu însămi fără să ştiu 🙂 de fapt, ne deosebim puţin doar pe la poezie şi nici cu păuni verzi la ţară nu mă văd. în rest… egalitee, fraternitee…
    per total: surpriză extrem de plăcută. acu’ ştiu de ce tot vin şi citesc 😉

  3. ma intrebam eu..daca am impresia sau nu…ca suntem cam pe aceeasi lungime de unda :))
    ps: acum..serios, eu daca ar trebui sa raspund la chestionar..nu as putea raspunde la intrebarea nr2 :))

  4. ma bag, dar nu in seara asta, deja am depasit ora de impartit pijamalele :)) iar maine dimineata am trezirea foarte devreme..dar promit ca maine seara vei avea raspunsurile 😉 o seara faina !

  5. Mitza, ma bucur ca iti imbratisezi cu seriozitate latura aceasta copilareasca. Imi placeau tare mult oracolele, probabil de aceea imi plac si multe lepse care circula prin blogosfera.
    Imi amintesc ca mai mereu infiintam un nou oracol, iar unchiul meu era ,,client” abonat al lor, saracu’… de cate ori mi-a scris ca ii place culoarea ,,kaki”.. 😀

    Eh, am luat-o pe aratura :)) Ce vroiam sa spun e ca ma regasesc in multe dintre raspunsurile tale. Un ocol al pamantului visez si eu, imi place umorul la barbati si femeile care stiu cand sa taca, culoarea verde, Beethoven si da… mi-as fi dorit talent muzical nativ.
    La mine ordinea se manifesta mai mult la nivelul listelor si listutelor 😀

    • Doamne sfinte Color! Şi când mă gândesc că am râs atunci când am primit leapşa de la Cosmin. Dar ştiu că am şi una de la Sfbacterie pe care trebuie să o onorez.
      Până la urmă sunt chiar amuzante lepşele astea.

  6. Aha, acum stiu de ce esti indulgenta cu mine. Muhahaha.
    Am citit raspunsurile pe nerasuflate. Acum trebuie sa recunosc faptul ca ar fi trebuit sa fie mai multe intrebari. Prea repede s-a terminat. Sau citesc io prea repede?

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

