Duzina de cuvinte…sentimentale

Declar că sunt amanta univocă
A anului din calendarul de perete,
Că mă dezmiardă când alocă
Sentimentale luni fără pereche.

Simt când Ianuarie, de ger,
Mă ia în braţe într-un gros palton,
Ferindu-mă de chiciura din cer,
Ca să-mi sărute mâinile-n manşon.

Februarie mă prinde fără noimă,
Ca o hipnoză-n vrajă de fachir
Şi mă descheie la palton cu moină,
Suflându-mi în fularul de caşmir.

Cu Martie aştept printre alei,
Privind la iarba ce răsare din omăt,
Vrăjindu-mă cu toporaşi şi ghiocei,
Sedusă-n adieri ca să mă îmbăt. 

Aprilie mi-e drag. Nebună, îl ador!
Că-i primăvară verde din smaralde,
Mi-e bine fiindcă sunt doar în taior
Şi-mi bat în plete vânturile calde.

Dar Mai este amantul înfocat
Atunci când îmi oferă doar culori
Din florile pe care mi le face pat,
În mângâieri ce-mi dau mii de fiori.

Cu Iunie ghiduş, că-i cireşar,
Sălbatică, alerg peste câmpii,
Din spicele de grâu facem umbrar
Şi ne ascundem precum doi copii.

În Iulie mă plimb, nostalgică, agale
Şi mă topesc sub grade de călduri,
Surprinsă că-s desculţă de sandale,
Tânjind după răcoarea din păduri.

Zâmbind din ţărm la ale mării valuri,
Cu August fac castele pe nisip,
Din sidefate scoici îmi fac şiraguri
Ce fac contrast cu bronzul de pe chip.

Septembrie mă cheamă alintat
Şi nu-i rezist la cât e de şăgalnic,
Iubindu-mă ca un amant bogat,
Controversat. Şi tandru şi năvalnic.

Dar la Octombrie vreau să m-aşez
În braţele cu toamnă ruginie,
Să îl răsfăţ când, dulce, îl veghez
Ţesându-i pled, de frig ca să îi ţie.

Noiembrie, de grijă, mă îmbracă,
De teama ploilor ce cad, deluviene,
Am iarăşi un fular şi-o geacă
Şi simt în suflet nopţi bacoviene.

Noroc că m-am trezit de dimineaţă
Şi iar am în fereastră zeci de flori,
Sunt minunat de albe că-s de gheaţă.
Mi le-a adus Decembrie. În zori!

 

Am ales pozele de aici
Iar minunata provocare vine, numai şi numai, de la psi.
I-au răspuns la măsură şi: tibi, vero, scorpio, virus, carmen,abisurile, cristian gheorghe, rokssana, daghata, dictatura justiţiei, cita

46 de gânduri despre „Duzina de cuvinte…sentimentale

  1. Pingback: Raport de activitate – presărat cu o duzină de cuvinte impuse; şi un supliment cu rime | VERONICISME

  2. Pingback: duzina de cuvinte – banc

  3. Pingback: Duzina de cuvinte-Autoevaluare « Cataratorii

  4. Pingback: psi-words » duzina de cuvinte- sacul zilelor

  5. tu eşti amantă univocă a cuvintelor ce te iubesc nespus, ţi se supun cuminţi în vers.
    cineva îmi spunea, prin ianuarie, când au început aceste jocuri, că sunt un ucenic al cuvintelor. astăzi mă bucur să spun la rândul meu că mă încânţi şi abia aştept să reluăm joaca în ianuarie, meşter priceput ce eşti!
    că te admir pentru scrierea-ţi, o ştii, că mă bucur că ni te-ai alăturat în joc, iarăşi ştii… şi pentru că ne punem de-o vreme paltoane şi fulare, ninsori albe îţi doresc şi mult bine în sufletul tău. (de inspiraţie, văd eu, nu duci lipsă 😀 )
    îţi mulţumesc mult pentru tot.

  6. Pingback: 2011 « Abisuri

  7. Pingback: Duzina de cuvinte – 17. « Tiberiuorasanu's Blog

  8. Pingback: Duzina de cuvinte: Cum ne pregătim de sfârșitul lumii « My virtual Outback

  9. Pingback: duzina de cuvinte -15 – lunile anului « Rokssana's Blog

  10. Pingback: psi-words » o duzină altfel

  11. Pingback: Duzina de cuvinte (14) – Periplu…anual « BLOG D'AGATHA

  12. Pingback: DUZINA DE CUVINTE Teoria relativității « Dictatura justitiei

  13. Miţo, io am luat pledul lui octombrie ca să-mi ţină de cald…ţi-am zis, fiindcă nu de alta, da’ dacă ţi-o fi frig să ştii pe unde îi. ;)…altminteri sunt persoane de la care fur tot felul de chestii călduroase, da’ nu le mai zic…

  14. Pingback: PIN-guiţ-I « Almanahe's Weblog

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

