Duzină de cuvinte…definite

1.
Gureşe, ca două vrăbii
Ascuţind cu rost de ceartă
Limbile, ca două săbii,
Cele două ţaţe-n poartă
Evantai din fuste fac,
Agitate ca-n sabat
Vor sări pentru atac:
Ah! Se bat pentr-un bărbat!

2.
Ghiţă şi cu Aurică sunt doi fraţi
E-adevărat, amândoi neseparaţi.
Mi se par foarte ciudaţi.
Ei iubesc aceeaşi fată,
Neputând să se despartă
I-au spus că vor s-o împartă!

3.
Geaba el o tot refuză,
Este gay dar ea nu îl crede,
Nu-l ascultă. Şi-i confuză!

4.
Galeria de pictură azi un trend nou a creat,
Aruncând o provocare pentru cei ce sunt mondeni,
Lansând, fără echivoc, o culoare la purtat:
Bărbaţi şi femei, la fel, în iţari din Apuseni,
Etalau cu nonşalanţă tatuaje asortate
Nimeni nu ştia de unde aduseseră şi reni,
Iar pe feţe aveau desene în peniţe zgâriate.

5.
Geta are azi probleme,
Are temeri şi-i e frică.
Nu mai ştie dacă-i vreme
De pierdut, fiindcă de mică
Un prinţ i-a vrăjit norocul,
Rugând inima să-i zică:
I-o veni şi ei sorocul?

6.
Gaura de şarpe, neagră,
Ascundea dulce comoară,
Sinuoasă şi dulceagă,
Intr-un loc venusian,
Tulburându-te viclean.

7.
Gingăşia unei flori
Este tot ce şi-a dorit,
Să-i transmită prin fiori
Tot ce ea ar fi iubit.

8.
Garnisită c-o brăţară
Legănată de o briză,
Elegantă şi sprinţară
Zici că-mbracă o marchiză,
Nestemată floare rară
Alintând o epifiză.

9.
Glastra lui din dormitor
Are floarea preferată
Roşie ca un bujor.
O plăcere vinovată
Adulată de-un minor
Fiindcă are cu o fată
Amintirea unui dor.

10.
Gâtul ei, cel alb ca neaua,
Intr-o parte aplecat
Nu atinge nici salteaua
Galeş pare, aşezat,
Aşteptând calm, în tăcere
Şi cerşind, ca gest suprem
Instinctiv, o mângâiere
Efemeră, de harem.

11.
Gotic, -nalt şi înnegurat
E castelul din colină,
Răspândind pe înserat
Mii de temeri în surdină,
Adunând sub o cornişe
Număraţi soldaţi de ceară,
Inchinând priviri piezişe
Ca-n lupte de-odinioară.

12.
Gura mea poate răspunde,
Rostuind cuvinte care
Au culoare şi-s rotunde,
Intuind idei şi stare!

 

Provocarea a venit de la psi. Au mai răspuns şi :  sara, cita, virus, tibi, almanahe, redsky, carmen sima, vero, scorpio, rokssana, dictatura justiţiei, abisuri

54 de gânduri despre „Duzină de cuvinte…definite

  1. Pingback: Poveste cu oarece coincidenţe şi c-o duzină de cuvinte cu G înainte | VERONICISME

  2. Pingback: Duzina de cuvinte 2 / 2012 « Tiberiuorasanu's Blog

  3. Pingback: duzina de cuvinte – ganduri in noapte

  4. Pingback: psi-words » duzina de cuvinte- in g

  5. Pingback: Duzina de cuvinte- ,,Jmechera” « Cataratorii

  6. am amuţit. 🙂 de plăcere, cum altfel. douăsprezece acrostihuri n-am mai avut niciodată la duzină! felicitări, mi-a plăcut foarte mult, chiar dacă, iată, cuvintele se regăsesc altfel la tine. trebuie musai să le recitesc, rumeg.
    îţi mulţumesc foarte mult pentru că te joci cu noi.

    • Adevărul este că nu mi-a fost teamă că nu o să le vedeţi, ci nu ştiam cum vor fi primite. Zici mai degrabă că am jucat vreun rebus ceva 😀
      şi eu vă mulţumesc că m-aţi primit de la început deschis şi fără nici o urmă de rezervă. şi mie îmi face realmente plăcere să vă citesc pe toţi şi îmi place la nebunie că trataţi cu toată seriozitatea acest gen de jocuri şi se vede în felul cum scrieţi toţi că vă amuzaţi copios şi că vă face realmente plăcere să continuaţi acest joc la nesfârşit.

      • draga mea, desigur că este o joacă la modul serios, dar aşa cum spun mereu, este binevenit oricine doreşte. regulile sunt simple: ne dorim bun simţ, omenie şi ne bucurăm fără rezerve de darul fiecăruia. nu suntem competitori, nu rivalizăm ci scriem fiecare după puterile noastre.
        curând se împlineşte un an de când s-au născut aceste jocuri şi pentru că am fost botezaţi „clubul psi” mă gândesc la un ecuson pentru noi, un dar pentru voi. pentru că fără voi, aceste jocuri nu ar exista. iar cea care trebuie să mulţumească sunt eu, vouă, pentru tot.

      • Adevărul este că se „simte” această bucurie şi plăcerea jocului fără competiţie. Iar mie chiar îmi face plăcere să scriu pentru voi şi să vă citesc toate scrierile încercând să pătrund fiinţa fiecăruia

      • este reciproc, mitza. sunt extrem de bucuroasă să vă citesc pe toţi şi recunoscătoare pentru că vă lăsaţi „chinuiţi” de mine.

  7. Serios vorbind, mi-a plăcut enorm delicateţea acestor versuri:

    „Gingăşia unei flori
    Este tot ce şi-a dorit,
    Să-i transmită prin fiori
    Tot ce ea ar fi iubit.”

    şi

    „Garnisită c-o brăţară
    Legănată de o briză,
    Elegantă şi sprinţară
    Zici că-mbracă o marchiză,
    Nestemată floare rară
    Alintând o epifiză.”

  8. Pingback: duzina de cuvinte – 17 – disperare « Rokssana's Blog

  9. Prea mirat am fost de versuri
    O, talentul tău e rar !
    Lasă-mă să cred c-am daruri .
    Iarăşi mă înşel, n-am har !
    Ţinta mea,e să te ajung, să ştii.
    Iţi citesc blogul, grăbit.
    Stiu să scriu, deci, într-o zi
    Te-oi ajunge, negreşit!

  10. Pingback: GG…-Die Sonne scheint noch! « Almanahe's Weblog

  11. Pingback: DUZINA DE CUVINTE Când medicul te omoară ! « Dictatura justitiei

  12. Am ramas …bouche bée..
    Esti o tipa extrem de inventiva si marturisesc ca ddesi si mie imi plac lucrurile inedite… la acest fel de a utiliza duzina nu m-am gandit! si in plus esti si plina de inspiratie…
    Esti super! bravo!

  13. Pingback: Cutia cu Maimute » Blog Archive » Duzina de cuvinte – Neliniste

  14. Pingback: Monolog germanic « Abisuri

  15. 1.În miez de gâlceavă-ntre cele două ţaţe,

    mă nemerii şi io şi tare mă întreb(se-aude?):

    Pe unde îi fu capul iubăreţului ţăran să le aţâţe?

    Cum întrebarea n-am cum să i-o pun direct, căci

    nu zăresc nici cap, nici altă urmă de-a lui prin ăst poem,

    o las ca biciul, ori ca pofta lui, acuma atârnată-n cui!

     

    2. Fraţi gemeni ca simţire fiind,

    fireşte că s-a întâmplat c-aceeaşi fată să le cadă dragă.

    Şi nu se cade ca să cat în găuri, că or fi mai multe,

    da’-mi vine ca să-i cat la sărutat degrab’. 🙂

     

    3. Nu-i confuză, dar preferă

    înţelesu’-n  „scrumieră”,

    gen, el o arde femeieşte?

    ea o arde bărbăteşte!

     

    4. Galbeni, criticii de artă,

    au rămas să-şi bea paharul

    şi să-mbuce protocolu’

    că-i păcat de-aşa pomană.

     

     

    5. Ah, ce gânduri îmi dăduşi!

    Geta, mare (ce ochioasă!)

    Îşi aşteaptă prinţişorul

    Să-i încerce Geta-mică(de-l iubea),

    Temerea să i-o ridice

    Şi s-o facă  aşternut.

     

    6. A găsit, ce-a căutat,

    vâră-ţi şarpele în sac!

     

    7. Gest sublim!

     

    8. Acelaşi joc de gleznă antic,

    ce le dansează sensuri adamilor.

     

     

     

    9. Scoase degetul din gură

    şi-i atinse o petală,

    iar garoafa, umezită

    tremură…

     

    10.

    Gingăşie, gingăşie,

    Eu te vreau, da’-n poezie!

     

    11. greutatea lui „germanic”

    se simţi până-n rărunchi,

    îmi amân somnul vreo oră,

    să topesc soldaţi şi prinţi.

     

    12. Grai nebun şi visătoare,

    Miţa noastră-i ca o floare!

    Iaca ţi-am răspuns, ghiveci!

    Da’ nu-i bai, tre’ să-nţelegi,

    că mă chinui talentu'(cel al tău!). :))

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

