Sumbre

O prinde şi-o trage spre el,
Strângând-o în braţe, şăgalnic
Şoptindu-i că-i cel mai fidel
Amant! Dar şi cel mai năvalnic!

E frumos şi-are ochii adânci,
Înghiţind toată marea în ei,
Iar umerii-s parcă din stânci
Dăltuiţi! Zici că-i zeu între zei.

Ea-l crede şi pieptu-i tresaltă
Ca-ntr-un vals, sânii-i vibrează,
Îi şopteşte că nu-i trebuie altă
Femeie! Că doar ea-l completează.

Căci ea este plină de dor şi iubire,
O femeie făcută din foc şi cleştar
Cu păr lung şi-o talie aşa de subţire
Viespe! O să-l ţină o viaţă pe jar,

Dar asta a fost acum o sută de ani.
Azi, el e gras şi-i cam vânăt la moacă
Când se cată, furiş, după doi gologani
Amărâţi! Şi-un chiştoc de mahoarcă.

Aseară iar a băut, singur, în birt
Şi-i mahmur, răgâind de atâta vomat
Abia îşi târăşte, pierdută prin spirt
Viaţa! Nu mai ştie nici dacă-i păcat.

Iar ea, s-a zbârcit ca o prună,
Dinţii îi are pe-o placă-n pahar
Când râde, sperie pruncii de-o lună
Înţărcaţi! E stinsă, ca cenuşa în jar.

Râdeţi deci, azi, cei care citiţi
Că-ntr-o zi şi alţii vor râde de voi
Naivi, neştiind că nu vor fi feriţi
De soartă. Ca nici unul din noi.

18 gânduri despre „Sumbre

  1. Ce trecere brusca de la tineretea fara griji la batranetea neiertatoare.
    La inceputul poeziei am zambit dar spre final am ramas doar cu ridurile de pe frunte.Imi place ca ma surprinzi.

    • Am văzut, acum câteva zile o bătrână. Extraordinar de bătrână. Şi treceau nişte copii pe stradă care râdeau de ea, de parcă bătrâna aşa s-ar fi născut. Cu siguranţă a fost li ea odată tânără şi frumoasă, pasională, ca orice femeie. Uite aşa mi-a venit ideea acestei poezii. Adevărul este că cei mai surprinşi suntem tot noi, când începem să realizăm trecerea timpului 🙂

  2. brrr… pai ce facem mitzo?! dupa ce ca e un frig afara de ne strepezeste buzele iar primavara doar ne-a amagit c-o boare de caldura, dupa ce ca benzina iar s-a scumpit si kassai ne-a iertat rusinos de penaltyul ala, mai vii si tu cu chestii sumbre?! 🙂

  3. Miță, io-s optimistă! C-am văzut io că nu toate bătrânele stau cu proteza în pahar, ba unele sunt suficient de vioaie și lipsite de simțul realității să alerge după tinerei având bale pe la bot și impresii de păpuși cu piele de porțelan. Și dacă ele pot io de ce n-aș putea peste vreo treij de ani, ai? :)))

  4. D-apăi cândva-n tinerețe, si eu credeam ca asa voi ramane, cum cred si tinerii de azi. Pe mine m-a convins ca m-am inselat, neiertatoarea oglinda! Daca odata de muuult, mi-arata un chip tanar, placut, acum mi-arata chipul brazdat al unui mosulet ce nici pe departe nu mai aduce cu acel tinerel de odata. Am ajuns sa urasc oglinda si s-o evit pe cat posibil tot mai mult. Bine macar ca am ramas cu suflet (si poate si cu mintea!!!) de copil! Felicitari pentru poezie! O zi frumoasa!

  5. Pingback: Sumbre

  6. să ştii că nu am râs. ba chiar mi-am amintit că un prieten are o vorbă, cum că orice am face, tot prin moarte vom ieşi din viaţă. dar nu ne place să ne amintim asta.

  7. Pingback: mwbplus.com

  8. Ce-aveți frate cu sumbrul, negativismul, zero-negativul, buuuu mitza etc??? Eu am râs ca maimuța la fotograf. Dacă n-ați citit bancuri britanice. Mitza, n-ai vrut, dar ți-a ieșit porumbelul vesel.

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

