Portret

Îi place să-şi spună că-i de bon ton
Dar se-ascunde sub nick Papillon.
Misogin, un meschin uşor desuet,
Şovin cu accent iezuit şi estet.

Îmi ceru, naiv, şi cam plin de-aroganţă,
Să-i fac un portret în substanţă.
Că mă risc să îl iau, cu umor, în balon,
Că-n femei se pricepe de parcă-i afon!

Convins, îşi emite părerea expertă,
Afişând o cultură de natură incertă,
Erijându-se-n jude cu bici şi măciucă,
Un etern june prim cu figură năucă.

Totul la el este atât de controversat,
Băieţel ce-a crescut dar nu-i încă bărbat.
O femeie-i lipseşte, asta de bună seamă,
Însă nu o iubită ci mai bine o mamă!

Aşa că vă spun, fete ori doamne mature,
De-i treceţi prin blog, să nu fiţi dure.
Să-l citiţi cu umor şi, pe neaşteptate,
Lăsaţi-l să creadă că are dreptate!

Căci nimic nu-i hazliu ca bărbatul naiv,
Greieraş muzicant, şi brutal aluziv,
„Doctorand” în femei, dar ingenuu în fapt,
Solitar pretutindeni şi în cuplu inapt.

Îi dedic deci, cu dragoste, acest pamflet
Urându-i să crească, să gândească concret.
Şi dacă azi l-am zgâriat, uşor, cu peniţa,
Să mă ierte deci. Fiindcă una e Miţa!

67 de gânduri despre „Portret

  1. Pingback: Portret | Un blog de poveste | BunDeCitit.ro

    • PE CUVÂNTUL MEU DE ONOARE! MĂ JUR PE CE VREI TU!
      Eram sigură, sigură,pfoai, mie în sută sigură, că după ce voi posta acest pamflet am să mă trezesc cu astfel de propuneri :))))))
      Chiar mi se plimba o idee prin cap, ceva de genul:
      căpcăunul cu idei de prin caschetă,
      Poliţai de la TeFeu,
      un control de cls.I a la banchetă
      ce îţi cere şi biletul la cupeu 😀

      • Să n-apuci să mori că nu mă minţi ?
        Bine, ţi-ai câştigat dreptul la un banc despre TF:
        Naşu’ face control la bilete. Ajunge la o bătrânică ce îi arată două bilete, la acelaşi tren, acelaşi timp, pe aceeaşi rută.
        Ăsta, nedumerit, o întreabă:
        -Cu cine mai sunteţi ?
        -Sunt singură !
        -Păi, de ce două bilete, pe acelaşi tren, acelaşi timp, aceeaşi rută ?!
        -Aaa, poi, dacă-l pierd pe unul, îl am pe al doilea şi nu puteti să-mi daţi amendă că merg fără bilet!
        -Mda, zice ăsta, dar, dacă-l pierdeaţi şi pe al doilea ?
        -Eh, nu-i nimic, zice baba, am abonament !!!

      • Apropo de poliţişti, de bancuri şi de discuţia despre şliţ 😀
        ” Intrebare: Dintre doi politisti care fac pipi, care are jetul mai puternic?
        Raspuns: Ala care are slitul desfacut!”

      • Au, au, au! Şi eu, mereu, am crezut că bancul ăla cu de câţi poliţai e nevoie ca să înşurubeze un bec, este chiar o invenţie răutăcioasă a inginerilor 😀

  2. Măi,măi…. Si daca Papillon nu mai vrea sa fie fluturasul din stomac si a evoluat ? Poate ca vrea sa fie Papiloma, un virus îndragostit de femei într-o forma letala….

    Miţă ,tu eşti numai una,
    da’ când prinzi fluturi cu mâna
    nu-i înţepi ca o creştină ?

    Le dai drumu’ după rimă ?

    • Mai degrabă seamănă cu fluturaşul din Nunta lui Figaro :)))))
      Io-ţi spun drept că nu vrusei
      Să-l rănesc, da’ n-avusei
      Încotro. Şi am scris o rimă
      Săbiuţă, să-l împungă ca la scrimă 😀

    • Bună Vlad,
      Gerard de Villiers, scriitor şi jurnalist francez, cunoscut pentru o bogată serie de romane de spionaj.
      Şi nu vorbesc numai în versuri. Îmi place foarte mult şi proza. Versurile sunt pur şi simplu doar pentru amuzament 😀

  3. Pingback: concurs – carte pentru mine | Rokssana's Blog

  4. „Aşa că vă spun, fete ori doamne mature,
    De-i treceţi prin blog, să nu fiţi dure.
    Să-l citiţi cu umor şi, pe neaşteptate,
    Lăsaţi-l să creadă că are dreptate!”

    Pai asta-i evolutie Mito ? Pai cum vom produce educatie convenabila daca ii vom lasa pe toti sa se creada in continuare pe cuvant? Cum vom netezi ego – urile in formare daca nu altcumva decat prin drepturi la contra-replica ?

      • Serios! Tu chiar crezi asta? Nu reuşeşti să-ţi depăşeşti condiţia învechită, aşa e? Cum ar fi să spunem şi noi că şi cârciumile şi stadioanele sunt umplute doar de bărbaţi care uită să facă şi cel mai elementar lucru, şi anume acela de a-şi face o baie zilnică? Măcar la beauty salon femeile se îngrijesc astfel încât de la primul contact cu ele un bărbat să fie plăcut impresionat. Pe când mulţi bărbaţi nici nu bagă de seamă că le miroase cămaşa a transpiraţie şi gura emană respiraţie acră de băutura ingurgitată în exces cu o seară înainte.
        Poate că sfatul care îţi trebuie ţie ar fi că e mai bine să observi bârna din ochiul propriu decât paiul din ochiul altuia.
        Nu aş fi scris comentariul acesta, dar tocmai vorbeai de diplomaţie, calitate care-ţi lipseşte cu desăvârşire.

  5. @Mitza a biciclisata – Acuma daca ai apucat sa te muti (la marmacie) n-am avut de ales si le-am cerut celor de la Arca lui Goe sa nu ne lase fara scurtatura catre blogul de poveste. Te-au bagat in grup cu Tibi. Sper sa nu te superi. Daca te super sa ne spui si te mutam.

  6. Wow, Domnule Goe, nu mă aşteptam să primesc atâta atenţie. Huh, simt că am roşit toată.
    Şi asta o spun fără să glumesc câtuşi de puţin.
    La mine sunteţi bineveniţi, în orice ceas al zilei, să râdem sau să plângem de alţii. Deşi, eu prefer să fac mişto 😀

  7. cum se zice în filme…: poor bastard! omul a greșit grav de-a primit așa tratament, e cazul să lase blogurili și să facă altceva. Dar cu ce-a păcătuit?

      • Probabil ca da.Versificatia este sclipitoare.Nu stiu cat adevar este in ea,dar poezia este a naibii de reusita! Am intrat pe canalul domnului in chestiune si nu pot afirma cu certitudine ca nu are si dreptate.Desigur, generalizarile e naspa,dar cred ca domnul respectiv este scarbit de anumite tipologii feminine, pe care sunt sigur ca si domnia voastra le dezavuati.Cel putin.De aici pana la a subaprecia in corpore femeile e cale lunga.Nu am avut timp sa citesc chiar tot, eventual si printre randuri ca sa-mi dau seama daca e vorba de misoginism. Cred ca greseste in ideea de a gasi explicatia derapajelor (certe la anumite personaje) in lipsa barbatilor si/sau a copiilor din viata exemplarelor in cauza.

      • Desigur că aveţi dreptate. Dar eu, mânată de un impuls de bună dispoziţie, nu am putut să nu profit de sinceritatea cu care Papillon şi-a dezvăluit gândurile, aşa că am considerat aceste sincerităţi, mai degrabă un moment de slăbiciune şi, ca orice femeie, l-am luat peste picior 😀

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

