Fără somn

Azinoapte nu’ş ce naiba am avut că am dormit greu. Toată noaptea m-am foit şi parcă nu reuşeam să-mi găsesc locul. Şi cearceafurile mă strângeau.
Tu dormeai liniştit, n-aveai treabă.
M-am ridicat în capul oaselor să te privesc. Erai aşezat pe spate şi sforăiai nepăsător. Ca de obicei, oridecâteori te afli în poziţia asta.
Te-am împins, uşor, cu cotul, dar nu te-ai mişcat. Dormeai tun.
Simţeam cum încep să mă enervez fiindcă poţi să dormi aşa de adânc în timp ce eu nu puteam să-mi lipesc genele, una de alta.
Am ridicat mâna dreaptă, către butonul veiozei şi am început să o aprind şi să o sting, de mai multe ori. Degeaba. Tot nu te-ai mişcat.Sforăiai la fel de nepăsător.
Dacă am văzut aşa, am început să-ţi ridic uşor pleoapele. M-am aşezat peste tine şi am început să te trag de urechi. Întotdeauna mi-au plăcut urechile tale. Sunt mici şi lipite de cap, iar lobii sunt tari în carne şi au pielea fină.
M-am lăsat uşor către partea mea de pat, şi cu mâna stângă am scos din noptiera mea o cariocă roşie, ştii tu, aia cu care îmi fac însemnări, uneori, în calendar.
I-am scos capacul şi, uşurel de tot, am început să desenez un cerc mic pe lobul urechii tale din dreapta. Ai mişcat doar puţin din nas şi te-ai oprit din sforăit. Eu, de teamă, m-am ridicat uşor de fund şi am încetat să respir. Probabil că ai simţit vîrful umed al cariocii, dar după câteva secunde ai început iar să sforăi liniştit.
M-am uitat cu drag la tine. Chiar eram curioasă să ştiu ce visezi în acel moment.
Dar mi-am adus aminte că aveam deja treabă. Aşa că m-am apucat de desenat şi lobul urechii stângi. Nu ai mai simţit, de data asta.
Pe faţă nu am vrut să te mâzgălesc, nu ţi-aş face asta niciodată.
La un moment dat ai zâmbit, probabil ai visat ceva frumos.
Mi-ar fi plăcut să intru la tine în vis să văd cui zâmbeşti aşa.
Un pic, dar numai un pic, am simţit o oarecare gelozie. Te-am tras uşor de nas şi ai mârâit. Am crezut că, sigur, ai să te trezeşti de data asta. Dar nu, ai bolborosit ceva şi apoi ai continuat să dormi mai departe.
Mie tot nu mi s-a făcut somn.
M-am aplecat iar către noptiera mea şi am scos din ea o sticluţă de ojă de la Peggy Sage, marca mea preferată. Am nimerit-o pe cea mov.
M-a ridicat cât am putut de uşor de pe tine şi m-am aşezat în genunchi la picioarele patului. Aveai labele picioarelor afară din pătură. Mereu dormi aşa. Probabil fiindcă eşti foarte înalt şi-ţi place să dormi cu picioarele întinse. Le-am atins uşor cu degetele. Erau calde. Ale mele sunt mereu reci. Cred că de aia eu dorm mereu înghesuită în tine.
Am deşurubat capacul sticluţei de ojă, şi cu pensula am început să-ţi aplic câte un strat subţire de ojă pe unghii.
Crede-mă, am făcut totul atât de uşor că deja îmi ieşise limba de un cot şi îmi era frică şi să mă mişc să-mi dau părul la o parte de pe ochi, din teama de a nu face vreo mişcare bruscă.
După ce am terminat, mi-am aşezat picioarele lângă ale tale. Deşi ai unghiile scurte, nu lungi ca ale mele, parcă tot ale tale arată mai bine. Sau poate fiindcă nu le-ai avut vopsite niciodată.
Dacă tot domeai atât de adânc, imaginaţia mea a început să o ia razna.
Ţi-am pus clipsurile mele în formă de creole în urechi. Apoi ţi-am pus şalul roz la gât.

Am luat o foarfecă şi mi-am tăiat o şuviţă scurtă din păr. Am pus pe ea un pic de aplicator din cutia cu gene false şi ţi-am lipit şuviţa în loc de mustaţă. Chiar eram curioasă să ştiu cum îţi stă cu mustaţă fiindcă tu mereu te bărbiereşti şi te razi perfect astfel încât nu ştiu niciodată cum arăţi cu barbă, sau mustaţă.
Mi-a fost teamă, însă, să-mi mai tai o şuviţă. Aş fi vrut să văd cum arăţi şi cu cioc.
Pe urmă m-am rujat puternic pe buze şi te-am sărutat peste toată faţa, pe gât şi mai ales pe piept.
Apoi am luat telefonul şi ţi-am făcut poze.
Şi pe urmă le-am pus pe net.
Hai că te-am păcălit. Azi e 1 Aprilie şi e ziua ta de naştere. La mulţi ani!

Soţului meu.

14 gânduri despre „Fără somn

  1. uofff…am reuşit s-ajung !
    uite, o idee diabolică, cu adevărat…ce-ar fi ca, într-adevăr, tu să fi făcut toate alea, huh ?!

    • He, he, he, he.(râs diabolic cu voce înceată şi uşor îngroşată)
      Ai putea băga mâna-n foc? 😛
      P.S. Vai dar ce bine că ai ajuns! Dar de ce gâfâi aşa? Ai urcat scările? 😛

      • Da, aşa e! Le-am urcat într-o maşină!
        Poi, ce credeai tu, scăpi de poliţie ?! Nu ştii că „lungul braţ al legii ” e de neabătut ?

      • Îhî, parcă era şi o poveste în sensul ăsta. „Vai lupule, dar ce braţe lungi ai! Vai lupule, dar ce urechi mari ai! Vai lupule…..”
        Huh, ai maşină cu scări? Ce maşină e aia? Machea, şi scările de la maşina aia a ta or fi rulante? 😛

  2. genial ori ba.. multam de idee.. asta-l asteapta pe al meu sot in usmatoarea repriza de sforaiala profunda. revin cu detalii! zi buna!

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

