Versus feminism

Mă tot amuză faptul că Papillon îi tot dă înainte că-s feministă. Da’ de unde ! Nu’s.
Io i-am mai spus. Ba nu ştie bine definiţia feminsmului, ba are vreo spaimă în ceea ce mă priveşte.
Dacă ar fi să mă iau după prima definiţie din Dex a feminismului, ar însemna să cred cu încăpăţânare în mişcarea socială care susţine egalitatea în drepturi a femeii cu bărbatul în toate sferele de activitate.
Adică să fiu de acord că femeia poa’ să care absolut toate sacoşele de la piaţă? Să fiu de acord că femeia poa’ să mute singură-singurică toate mobilele din casă, de colo colo, ori de câte ori se face curăţenie? Să fiu de acord că maşinile care strâng gunoaiele din pubelele de pe lângă blocuri sau case, pot fi însoţite şi de femei? Să fiu de acord că vidanjarea poate fi o trebşoară făcută cu multă cu iscusinţă de către femei?
Să fiu de acord că aş putea, la o adică, să dau cu târnăcopul prin mină după niscaiva cărbuni? Să cred cu îndârjire că pot turna asfalt când afară sunt patruj’ de grade? Să cred, aidoma, că pot trage de năvoade pe niscaiva pescadoare, cu părul mirosind a peşte? Şi încă câte şi mai câte….
Ptiu’ doamne! Frate, io n-am ambiţiuni de acest gen. Io-s cucoană sensibiloasă. Şi dacă mă caţăr pe scaun, să atârn fro draperie, şi tot am nevoie de ajutor masculin. Măcar pentru echilibru, dacă nu altminteri, mă înţelegeţi care va să zică.
Îi o modă acum, un fel de trend din ăsta am văzut. Cum îndrăzneşti să spui că iote, nu-s de acord cu ce zice fru’n băiat sau, mă rog, fr’un animal social cu pretenţie masculină, cum brusc intri în categoria feministelor. Da’ asta-i, aşa, un fel de ameninţare cu gogoriţa. Ete fleoşc!
Mie-mi vine să mă râd când aud asemenea năzbâtii. Mai degrabă aş zice că bărbatul care îi aruncă femeii cu praf în ochi acuzând-o de feminism, stăruie în teama de a nu fi acuzat el însuşi că i s-au dezvoltat caractere secundare feminine. E luată tot din Dex, vă asigur.
Acu’ e clar că, femeie fiind, nu am să susţin în vecii vecilor că muierea trebuie, musai, să rămâie la coada cratiţei şi să şadă, smirnă, în spatele bărbatului. Ştiu că-s destui bărbaţi care încă mai cred cu tărie în astfel de atitudini, da’ io trăiesc în secolul ăsta. Mi-e milă şi de ei, da’ ce pot eu să fac dacă unii se încăpăţânează să involueze?
Deci ce spuneam? Ah, că nu cred în feminism. Că dacă e vorba de egalitatea femeilor cu bărbaţii în toate sferele de activitate, chiar nu am să cred, în vecii vecilor că un bărbat poa’ să brodeze la fel de fain ca o muiere, sau că poa’ să epileze perfect zona axială ori cea inghinală? Haida de!
Acu’, drept vorbind, am văzut destui bărbaţi care au acceptat ca femeile să presteze muncile la care doar ei sunt capabili, dar nu am văzut încă nici o femeie să accepte beneficiul serviciului prestat de un bărbat în locul în care doar femeile şi-au demonstrat abilitatea.
Oare de ce?
Mnoa, io nu vrusei cu nici un chip să sune a dojană, cele scrise mai sus. Papilloane, dacă citeşti, ia aminte, monşer: Nu există nici o muiere, cu scaun la cap, carele să crează în feminism. E gogoriţă.
C-or fi niscaiva fetişcane, încă neîncepute, cărora le place să cocheteze cu noţiunea, posibil. Io mâna-n foc nu bag pentru nimeni.
Tot aşa, or fi şi ceva băieţi care se cred misogini. Îs, taman ăia, care fac sex cu dreapta pe cuvertura vreunei babe, noaptea după ce toate luminile s-au stins din casă, sau câţiva omi holtei pe care-i sperie progresul şi ale căror minţi încă se zbat în bezna necunoaşterii.
Dar adevărul, gol-goluţ, este că atât timp cât pui egal între abilităţile celor două sexe, e ca şi cum ai ţine morţiş că unul dintre cele două poate fi înlocuit de celălalt. Ori taman asta e imposibil.
Io, de când mă ştiu, n-am putut trăi fără bărbat.

21 de gânduri despre „Versus feminism

  1. Ptiu, cea mai de acord sunt! Bine, eu pot să-mi schimb singură becul ars și să citesc apometrele, nu leșin când văd gândaci și șoareci, nu-s vreo delicată cum ar veni, dar sunt total de acord. N-aș putea niciodată să ridic 80 de kile fără să-mi rup șalele și îmi plac bărbații bărbați. Partea proastă e că-s tot mai puțini d-ăștia.

  2. Mi se facu dor deunazi de Mitza si mi-am zis ” ia sa vaza si ochiul meu de soacra ce-i mai face condeiul domnitei sus amintite”
    Am nimerit la fix, pe prima pagina troneaza un articol despre feminism si emanciparea femeilor. Nu m-a rabdat inima sa nu o enervez un pic pe Mitza noastra, asa ca mi-am soptit in barba ;“ Ia sa luam noi un pic sub lupa emanciparea asta ..“
    Draga mea , ai dreptate si sunt 100% de partea ta, doar ca probabil ca nu te-ai intrebat ce va aduce de fapt toata tevatura asta? Sa ratacim un pic prin cenusa istoriei si sa vedem cum a inceput toata povestea asta si unde ati ajuns.
    Pe la inceputul secolului trecut am trecut prin primul razboi mondial din 1914, apoi al doilea in 1938 dupa care a inceput munca de refacere a tarii,munca pe care trebuie sa recunoastem ca a apasat mai mult pe umerii femeilor. Majoritatea barbatilor si-au dat obstescul sfarsit in razboi sau erau inca prizonieri in lagarele de concentrare. Incet incet , situatia s-a normalizat , generatia tanara a venit din urma , s-au redeschis scolile , unde trebuie sa amintesc ca fetele din pacate nu prea aveau ce cauta. Daca o fata din acea vreme isi manifesta dorinta sa se aleaga cu vreo diploma, era imediat pusa la punct .“Ce dracu ai tu nevoie de diploma, invata sa-ti misti curul si soldurile si se gaseste imediat cineva care sa te ia de nevasta. O sa-i faci copii, el o sa-ti poarte de grija si tu te ingrijesti de gospodarie !“
    Barbatul era prin urmare dator sa aiba grija de partea financiara a familiei iar femeia de copii si gospodarie , cam asta era rolul clasic, rol care inca se mai pastreaza izolat si in ziua de azi. Prin anii ´6o a intervenit prima deschidere spre drumul victorios pe care avea sa apuce ulterior femeile . Scolile erau gratuite, asa ca diferite fete au inceput sa mearga la scoala sa obtina diplome si sa invete meseriile pe care pana atunci le practicau doar barbatii . Rolul bine stabilit pana atunci, a inceput sa devieze un pic. Pregatirea dobandita in scoli le-a deschis alte drumuri concomitent cu crestereea substantiala a increderii in sine. Inainte totul se rezuma la gospodarie sot si copii, acum a devenit mai importanta cariera.
    Care a fost piatra de temeile a emanciparii si cand a avut exact loc, nu se stie ..Eu imi imaginez scena cam asa.
    Cateva femei s-au strans la o barfa si la o palavra si cum se intampla de obicei la astfel de adunari cand femeile se trezesc vorbind fara noima, au ajuns la concluzia ca timpul e copt pentru o revolutie sexuala . Care revolutie urma sa aiba ca parola ,“Cea care se culca de trei ori la rand cu acelasi barbat , va fi declarata curva profesionista si trimisa sa lucreze in bordel „
    Dupa inca o perioada de timp , alta femeie care a visat ca noaptea in timp ce dormea a fost violata de duhul intelepciunii , a luat cuvantul la o astfel de adunare , unde ca sa se faca ascultata si vazuta de toata lumea s-a cocotat pe masa. In paranteza fiind spus , cocotarea asta pe masa e o ramasita de la gainile din care au evoluat , care dupa cum bine stim nu pot sa cotcodaceasca daca nu se suie pe o gramada de lemne. Si le-a spus raspicat, ca revolutia sexuala e doar un tel marginas si ca adevaratul ideal pentru care merita sa lupti e egalitatea in drepturi cu barbatii. Abia dupa aceasta memorabila si istorica cuvantare ,s-au dezlantuit cu adevarat .Au facut demonstratii , greve , au luptat si tinut cuvantari care mai de care mai insufletite ca sa transforme proiectul intr-o realitate .
    Noi barbatii, dupa ce v-am lasat sa va perpeliti pe toate partile ( parintii care citesc aceste randuri cunosc metoda de la copii .. cand un copil tabara pe capul tau ca vrea neaparat ceva , intai il lasi sa boceasca, sa fiarba un pic si abia dupa ce s-a mai linistit ii faci poate hatarul …) ne-am facut ca plecam urechea la doleantele voastre .
    Sa aruncam un pic ochii si sa vedem cu ce ne-am ales noi barbatii din toata tevatura asta ! Inainte de revolutia amintita , aveati drept indatoriri doar gospodaria si cresterea copillor , in timp ce barbatii munceau din zori pana in noapte plus ore suplimentare, ca sa isi poate permite sa va cumpere din cand in cand zorzoane sau ma rog , ceva de atarnat la gat cand mergeati sambata la hora in sat .Datorita muncii grele , pe la 50 de ani dadeam un ort la taica popa si ne pricopseam cu o trimitere definitiva la trei metri sub glie in timp ce voi deveneati vaduvele vesele care cheltuiau pensia noastra in aventuri cu vreun latino-lover.
    Cum spuneam , pe la inceputul anilor `60 am reusit sa va pacalim dupa toate regulile artei .Datorita pregatirii voastre profesionale , aveam din ce in ce mai putine de facut, pentru ca voi ati invadat piata de munca .Veniturile provenite din orele suplimentare s-au dus pe apa sambetei , in schimb bugetul familiei s-a imbogatit cu veniturile castigate de voi .Am inceput sa avem din ce in ce mai mult timp pentru noi si pentru revolutia sexuala initiata tot de voi .In anii ´70 ati reusit cu adevarat , noi aveam din ce in ce mai putine indatoriri si in acelasi timp va lasam sa va scaldati in laurii victoriei.
    Rezumat :
    Inainte ,aveati doar grija copiilor , sotului si gospodariei
    Noi doar munca
    Mai tarziu, dupa revolutia sexuala – aveati , amant, copii ,sot , gospodarie.
    Noi ceva mai putina munca si ceva mai multa distractie.
    Ceva mai tarziu , dupa victoria feminismului:
    Voi – amant , sot , copii , gospodarie , loc de munca.
    Noi- din ce in ce mai multa distractie.
    Deja ma bucur ce ne asteapta in viitor .. pe voi , amant, copii , sot, loc de munca, ore suplimnetare , salarii mai mari decat noi.
    Noi doar distractie .
    CINE E CASTIGATORUL?
    Vasele le spala masina , aspiratul si curatenia in casa o face femeia de servici platita din salariul vostru , pentru ca voi nu mai aveti timp de asa ceva .Durata voastra de viata o sa scada simtitor din cauza muncii intensive iar noi o sa cheltuim pensia si asigurarea voastra de viata , cu fetite dulci si focoase de origine latina .Si daca pentru toate astea suntem obligati sa ne asezam pe buda cand ne pisam si sa lasam capacul la wc jos dupa .. o sa ne sacrificam sau si mai simplu ne pisam in chiuveta .Nu stiu cum vi se pare voua toata tevatura asta , dar eu o resimt ca pe o ironie a soartei. Ati reusit intr-adevar sa obtineti pe langa un sot si copii , un loc de munca ( deci mai mult stress si raspundere ) in schimb aveti dreptul sa va spuneti parerea ( chiar credeti ca va asculta cineva ? )
    Inainte , chiar daca barbatul avea o iubita , trebuia sa inghititi si sa nu va plangeti de asta .. era ceva normal .
    Pai , in situatia actuala nu prea s-a schimbat nimic .Si azi au barbatii iubite , fara sa neglijam faptul ca in fiecare oras gasesti fel de fel de cluburi unde damele ne ofera servicii variate .Singura diferenta e ca in ziua de azi sotia nu mai e obligata sa tolereze asta .Si ? Avocatii trebuie sa traiasca si ei .
    Se afirma ca e „normal“ ca femeile sa nu tolereze astfel de situatii .Normal , e ceea ce noi oamenii consideram ca ar fi normal .Si inainte de feminism , faptul ca aveati doar indatoriri si nici un drept era consderat normal 😀

    • Oare de ce am crezut vreo secundă că am să scap fără un comentariu în forţă, pe tema dată, de la tine?
      Nici măcar nu ştiu unde mi-a fost capul! :)))

  3. Eh, discutiile is mult mai largi si cred ca intram in studiile de gen care sunt in continua transormare si chiar e din ce in ce mai greu sa spui ca mai exista dihotomia feminin-masculin.nu stiu daca mai exista ceva feminin, vreo indeletnicire ori ceva sau invers, dar nici nu poti spune ca toti le pot face la fel. E un fel de paradox antropologic. daca inainte faptul ca nu toti faceam la fel lucrurile era pus pe baza dihotomiei barbat femeie, acum acest fapt e pus fix pe alte criterii. Aici diferenta se face chiar in interiorul genului, adica exista femei care pot face ceva si femei care nu. La fel si barbati mai potenti ori ba. Inainte, datorita conditiilor socio-culturale si economice dintr-o comunitate 99% din barbati puteau face si trebuiau sa faca aceleasi lucruri si cei care nu faceau erau considerati paria. Dar erau putini. La fel si la femei. Acum eterogenitatea extrema a condus la o segregare a rolurilor sociale de gen foarte mare. Exista, daca vreti, femei „feminine” si barbati „efeminizati”. Si chiar poti masura gradul de masculinitate sau feminitate daca concepi o scala smechera de masurare cu niste itemi. Eh, treaba complicata, dar oricum a spune in secolul 21 ca cineva este feminista este o aberatie, un atribut lipsit de fond si sens. Acum exista si femei care pot acuza o alta femeie de feminism (vezi Oama par exemple). Dihotomia feminin-masculin ca si atribut este rasulfata, nu mai exista!!

    • Ai uitat să faci comparaţia cu capsula lui Prunariu. Oricum, adevărul este că doar datorită unor vizionari, în timp, feminismul a ajuns doar un fel de spaimă, o gogoriţă de speriat copii seara, înainte de culcare.

  4. Foarte bun subiectul, dincolo de glume sau de altceva.
    Eu cred că problema ar trebui să fie simplu de rezolvat: femeia să aibă singură dreptul de a decide cum să se raporteze la poziţionarea sa în societate.
    Au avut şi feministele rolul lor, fără îndoială. Dacă mă gîndesc doar la faptul că în Franţa anilor ’60 sec. trecut, femeia nu putea avea cont bancar fără acceptul soţului…
    Exagerările însă, dăunează.
    Pe mine mă întristează foarte mult cum sunt tratate femeile în multe ţări islamice.
    Şi mai mult mă nedumereşte, modul în care ele, acele femei, acceptă fără clipire acel tratament.

  5. Lasand gluma la o parte (si faptul ca Coanei Mitzaa ii place de mine, care nu e gluma) va informez ca ne indreptam (Romania adica, pe urmele Occidentului, adica USA + restul tarilor anglo-saxone + Europa de vest) spre o societate in care feminismul va capata proportii. Ca va place, ca nu va place, asta e. Intrucat nu intru in comentarii socio-politice ma opresc aici. Spun doar ca feminismul este mult mai util „clasei conducatoare” (nu ma intrebati la ce ma refer cu termenul asta, nu, nu nu e nici PDL,nici PSD,nici PNL si nici macar Dan Diaconescu sau Jiji Becali) decat sa zicem „ne-feminismul”.

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

