De vorbă

Toată lumea azi vorbeşte
Dându-şi cu părerea, doct,
Parcă ar da cu bâta-n peşte
Sperând c-o să-l prindă copt.

Unii sunt plini de emfază,
Discutând despre…nimic,
Din zori până la amiază
Şi cel mare, şi cel mic.

Dacă-i vezi cum se agită
Tot bătând pasul pe loc,
Juri c-au făcut laringită
De-atâta scuipat în foc.

Şi cum vorba românească
Este plină de cuvinte.
Sar toţi să „blagoslovească”,
De te-ntrebi de mai au minte.

Parc-ai sta într-un bordel
Plin cu lume de „ispravă”
Ce se-njură cu mult zel
Fără milă sau zăbavă.

Tocmai când e lupta-n toi
Vezi c-apar şi nişte fete,
Păsărici cu păr vâlvoi,
Suflând „aere” cochete.

Vor să pară ocupate
Dar, nici nu mai ştiu să scrie
Tot stând în genunchi şi coate
Pentru banii de simbrie.

Toţi se înţeapă-n suliţe,
Bâzâind ca muştele,
Ţigănci sunt, ca-n uliţe
Când ridică fustele.

N-au nici tată, n-au nici mamă,
N-au nici neam, n-au nici pământ,
Şi au uitat, de bună seamă,
Bunul simţ pus în cuvânt.

Şi văzând atâta vrajbă.
Câtă ură la un loc!
Jur că-ţi spui, încet, în barbă
Că-i aduni să le dai foc! 2B2

18 gânduri despre „De vorbă

  1. Că ne dăm cu părerea pe bloage nu face rău nimănui, socializăm şi cam atîta tot. Rele-s tatoaicele de la tele, care au impact îngrozitor asupra celor obişnuiţi să înghită idei – prost – mestecate de alţii. Acolo-i durerea mare dar tu Mitzo, tare bine i-ai articulat pe wikipediştii ăştia 😛

    • Păi știi? Până la urmă nu e așa rău să fii wikipedist. Fiindcă asta presupune, în fond, dorință de cunoaștere (și între noi fie vorba eu chiar cunosc pe cineva care contribuie serios la dezvoltarea wikipediei și față de care am un respect ultrasuperdeosebit). Mai deranjant este că îi vezi că deși au dat o talpă, internautică, pe acolo dar nu au înțeles nimic, ba mai rău răstălmăcesc că deh! așa e când nu înțelegi nimic, nu suportă corecțiile venite din altă parte (genul ”fugi bă d-aici că doar io știu adevărul absolut) dar în schimb sunt agramați, prost crescuți și cu o lipsă totală a discernământului. Însă ceea ce este distractiv, și aici aș putea băga mâna în foc, că deși se dau mari dulăi în virtual eu cred că în viața reală sunt un fel de potăi din alea de o iau la goană numai dacă te văd că te apropii mai tare.
      Hmm, dacă stau bine să mă gândesc pamfletul se potrivește multor ”moderatori” din televiziune care ne jignesc fie și numai prin prezența lor pe ”sticlă”.

  2. Da. Imi place. Dar trebuie sa recunosc ca mi-ar fi placut si un „destinatar” mai clar. Adica, de ce sa-i bagam pe toti in aceeasi oala? Ca pretutindeni, exista prosti si destepti. Imi plac „injuraturile”, dar „cu adresa”. Clara. Ca sa inteleaga TOATA lumea. 😉 :mrgreen: Si sa moara dusmanii! 😈

    • Mie mi-a fost frică să fiu prea explicită. Riscam să fiu certată de alții care nu se regăsesc în pamflet, pe motiv că nu-i bag și pe ei în seamă 😆

  3. Inceputa ca-n Coana Chirita lui Alecsandri si sfarsita in cheie eminesciana,vezi Scrisoarea a III-a,poema de mai sus deschide o ipoteza. Daca-i spui SA MOARA MA-TA?? unui analfabet maedia,asta nu inseamna ca-l tii de vorba pe limba lui,inseamna ca dorintele se-mplinesc daca le spui cu voce tare.

    Subiectul merita dezvoltat.

    • Ia te uită! Cum spuneam,
      chiar de Nimeni nu va trece,
      eu degeaba nu vorbeam
      de furii, cu sânge rece.
      Însă armă mi-e peniţa,
      că n-am săbii, nici armură,
      de asta mă semnez ca Miţa,
      că-mi place să dau din gură.

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

