Din tramvai

În tramvaiul două’șapte,
Ori de câte ori mă urc,
Dimineața pe la șapte,
Lângă mine stă un turc.

Îl privesc și mă privește
Zi de zi, vară sau toamnă,
Din mustață îmi vorbește:
-Bună dimineața, doamnă!

Nu îl știu și nu mă știe,
Jur c-aș vrea să-l ocolesc,
Ori poate că-mi pare mie,
Turcul vrea să îi zâmbesc!

Eu, mă fac a nu pricepe
Și, mereu, întorc privirea.
Turcul însă nu concepe,
Este turc. Așa i-e firea!

De găsesc un loc la geam,
După mine el se ține,
Ptiu! O crede că-s haram
Și vrea să se dea la mine!

Mă gândesc să-i trag o palmă
Sau cu geanta peste nas,
Să-i zic vorbă de sudalmă
Și:-Hai nene, mergi la pas!

Totuși, nu aș vrea să creadă
Că eu nu știu să mă port,
Din priviri îl las să vadă
Că nu pot să îl suport!

Însă turcul nu-mi dă pace,
Culmea e că-i și frumos!
Și cu ochii, parcă-s ace,
Mă descoase. Sus și jos!

Barem, când e-nghesuială
Și lumea se bulucește,
Hop și el că dă năvală
Și de mine se lipește!

Huh, oftez! Căci el miroase
A tabac și iasomie
Și-are brațele vânjoase,
Taman cum îmi place mie!

E brunet, cu părul des
Și-are ochii de tăciune
Parcă-n mreje aș vrea să-l țes.
Sfinte! Am prin cap idei nebune!

Ah! Cum simt că mă roșesc
Iar privirea lui mă frige,
Nici nu vreau să mă gândesc
Cum ar fi de m-ar atinge!

Huh! Ce cald e dintr-odată!
Simt cămașa cum mă strânge.
La prima, cobor de-ndată,
Doar la ușă de-aș ajunge!

Dar, când dau să mă ridic,
De pe locul meu cochet,
Vine-un nene, cam pitic,
Și mă-ntreabă de tichet.

Pfoai, să fie! Am uitat!
Geaba caut prin poșetă,
Că tichet n-am compostat
Iar piticu-mi face anchetă!

Ce să mai! Bună-s de plată!
Mi-a fost mintea la prostii
Dar, mă jur, că altădată
Plec de-acasă cu taxí!
can-stock-photo_csp6874229

101 gânduri despre „Din tramvai

      • Sfinte! Tu chiar mă iei în serios 😆
        Probabil că din cauza asta îmi vine să și râd. Că mă ia lumea în serios.
        Dar tu? Spune-mi: ai râs?

      • Așa, așa.
        Că să știi că am scris poezuca asta, taman că m-am gândit la trasul de mâneca al tău. Atâta doar că am potrivit-o altfel 🙂

      • Știi? Câteodată trec zile întregi și nu-mi vine să scriu nimic.
        Pe urmă văd o chestie care, parcă parcă, îmi aprinde un beculeț.
        Și pe urmă dezvolt.
        Știi ce mult contează beculețul acela să mi-l aprindă cineva? 🙂

      • Ştii ceva? Şi mie îmi vine din ce în ce mai greu să scriu. Mi-am cam epuizat repertoriul. Sau m-am cam plictisit. Nu ştiu… Văd eu în Turcia cum stau cu scrisul. dacă voi avea plăcerea de a relata, o voi face. Dacă nu, pun punct bloggerelii. Cel puţin, pentru o perioadă. Am scris – destul de bine, cred eu, ceva despre Alina Nedelea. Comentarii? Ia-le de unde nu-s… Pentru cine scriu?

      • Păi nu trebuie să gândești așa.
        Eu, de exemplu, citesc multe bloguri dar comentez destul de puțin în principiu. Din simplul motiv că nu am ce comenta. Cuvintele mi-ar fi de prisos.
        Și în acele momente mă bucur că există butonul de like 🙂
        Sunt sigură 1000% că foarte mulți gândesc la fel.
        Nu-ți refuza o plăcere doar fiindcă nu ești sigur că îi place ghiței sau gheorghiței. Ca să nu mai spun că în privința feedback-urilor nu aș putea zice că ești neobservat 😛

  1. Betonnnnn poezica!!!!… 😆 😆 ……am răs cu sete….chiar,daca e mai scump un taxi ca un bilet de tramvai ,face toti banii …..te fereste de multe ,inclusiv de turci si arome de iasomie… 😆 😆

  2. Și de cînd cu Suleyman, domnițele noastre , au cam început să viseze ,la osmanlîi(.care fie vb. între noi, unii , nu arată rău deloc)

  3. Cît despre chestia că bărbații sunt vinovați de tot ce li se întîmplă femeilor…sunt total împotrivă ,pt că ,s-ar putea să fie nițeluș invers.Și asta începînd de la Eva.

  4. Cu alte cuvinte:
    – Saluta orice femeie vazuta in tramvai.Nu poti sa stii care din ele ti-ar putea fi amanta;
    – Fa dragoste cu o necunoscuta dis-de-dimineata. Ai cel putin certitudinea ca esti primul pe ziua respectiva;
    – Sa nu-ti spui secretul sotiei,pentru ca si ea are un prieten caruia i-l va spune in tramvai….

    İyi iş çıkardın. Başarabileceğini biliyorduk !

  5. Ce misto! 😀 Credeam c-ai scris-o pentru Povestea Parfumata a Mirelei Pete, ca e exact in tema, cu parfumul de barbat al turcului, ai putea s-o inscrii in tabel sa se distreze si altii 😉

  6. Nu putui sa trec p’acilea
    Far’ sa „sorb” ilustra-ti slova
    Care pururi ma incanta
    Cu sclipiri de supernova!
    Nu putui sa trec,zic iara
    Fara sa-mi aduc omagiul
    Paginii ce asta-seara
    Ma incanta cu adagiul
    Mitzei care e matroana
    Slovelor prinse cu har
    Ce ne’aduc intelepciune
    Sau cunoastere,macar.
    Mitzo,esti cereasca, fato,
    Esti zeita literata
    Iti aprind in suflet candeli
    Cu tamaie-nmiresmata!

    • Îţi răspund că mă înclin
      Fiindc-a ta apreciere
      E ca zborul acvilin
      Şi-mi face, enorm, plăcere.
      Dar mă pui pe-un piedestal
      Şi mă ia cu ameţeală
      Sper să fiu ca un cristal
      Nu un ciob plin de vrăjeală.

      • 🙂 Un cristal, asta-i tocmeala
        Gandului ce ma anima
        Insa nu inghit vrajeala
        Chiar de-s vrajit de-a ta rima.
        Al tau fan Dan D.
        …cu stima! 🙂

  7. Bună seara! Silving a fost foarte inspirată. 😉
    Am savurat-o, de-a dreptul! 😉
    Ce ne facem, că-i cu tabac și iasomie și are ochii de tăciune, ba mai are și brațele vânjoase, taman cum îți place ție! Să zic ”noroc cu piticu”, sau cine l-o fi adus și pe piticul ăla acolo?! Amuzantă e puțin spus, mi-a plăcut mult! 🙂

    • Mie îmi pare bine dacă a plăcut.
      În fond, de asta scriu. Ca să placă scrierile mele, oricui le citeşte 🙂
      Bine ai venit, Mirela.

    • Modestia ii este tesuta in structura persoanei sale precum firul de aur care se intrepatrunde cu tesatura fina de matase a unui batic de Jawa. Multumesc Lili pentru apreciere. 🙂

    • Dan este un bărbat finuț prin excelență.
      Iar eu mă simt onorată fiindcă își pierde timpul citind ce-mi taie mie capul 🙂
      Ca pe urmă să analizeze. Elogios.
      Oare ce aș mai putea cere?

      • Oohh! Dar,vaai! Tirul elogios s-a intors asupra mea!Ma simt ca unul care culege ce a semanat! 🙂 Multumesc si doamnei Lili pentru politicoasele sale interventii! Domanei Mitza ii doresc sa fructifice in continuare prolifica dumneaiei imaginatie pentru a ne scoate, macar din cand in cand , din cenusiul cotidian pe noi cei care o citim cu interes. 🙂

  8. Cît despre bărbații finuți…foarte mulți sunt pe aici pe la dv, Asta înseamnă că sunteți o norocoasă,pt ,că vă iubește și vă apreciază multă lume.–––Chiar și eu, deși nu sunt bărbat finuț!;)

  9. Pt că dv. mi-ați făcut atîtea bucurii și pt. că vin sărbătorile, aș dori să vă ofer și eu un dar ,din ceea ce fac eu cu suflet …pt edificare, dacă nu îndrăznesc prea mult ,vă rog să intrați pe facebook și la numele meu, veți găsi niște poze cu felicitări quiling. Asta fac eu ca hobby,și mi-ar plăcea să pot să vă trimit cîteva și dv.

  10. Sanchi, asta-i „bălăceală”
    c-ai uitat să compostezi !
    Tot poemu-i o vrăjeală …
    N-ai bilet, tre’ să „prestezi”!
    O amendă-n lei, să vezi.
    Ca să te înveţe minte.
    Nu eşti vampă, cum te crezi,
    cum nu-i turcu’ preşedinte !
    Despre turcul cu pricina
    este numai visul tău.
    Neglijenţa, bat-o vina,
    te-a adus atît de rău !
    Că visezi la „bîjbîială”
    treaba ta, asta-ţi doreşti!
    Dar, să nu te-mpingă boala
    gratis să călătoreşti !
    C-ai uitat, la gară-s gabor.
    Ai „belet”, te urci în grabă!
    Iar de n-ai, nu eşti vreun hrabor…
    te taxez ,până dai şpagă !
    🙂

  11. Bine că la noi nu se sărbătorește și ziua aia cu mulțumirea , că multe ar alerga după el,(doar a zis că e curcann nu?!) și nu pt . al pune neaparat în cuptor.

  12. waw , am intrat adineaori pe site -ul unde ați spus că ați găsit limbajul ăsta în argou și-am rămas mască, nu alta. Ce de-a expresii au scos ăștia acuma, chiar că îți trebuie dicționar !.Văzusem într-un comentariu la dv, expresia –au mintea odihnită– referitor la mulți tineri, și chiar gîndeam că se referă la cineva care este inteligent și cînd colo , e taman pe dos ! Mda, se vede treaba , că se schimbă f. multe într-un mod alarmant. Chiar că -i epoca vitezei. Dar măcar dacă s-ar schimba, mai multe în bine și nu invers.

    • Am și proză. Pentru unele scrieri în proză, în alte vremuri, m-ar fi urcat pe rug, probabil 🙄
      Când ai chef și timp poate le găsești, sunt pe aici, pe undeva.

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!

