Evadarea

Gheorghe se-nsură flăcău,
Doar ce veni din armată.
Luă pe Leana lu’ Sabău,
Una ce fu măritată.

El era băiat sărman
Însă oacheș și voinic.
Ea, vădană de german,
Cu pământ și-un gater mic.

Târgul lui părea cinstit
Cumpărând pe tinerețe
Tot ce nu-i fu oferit
Dar voia la bătrânețe.

Că voia și el avere
Și să fie om cu stare,
Acu’ cât era-n putere
Dar cu vânt în buzunare.

Însă nu se socoti
Târgul când l-a încheiat,
Maștera îl păcăli
Când îl vruse de bărbat.

Astfel, după ce nunti
Cu alai lăutăresc,
Leana jugu’ i-l propti
Cu un gând diavolesc.

Ziua îl făcu argat,
Alergat pe bătătură.
Noaptea îl munci în pat
Ca pe-un cal pe arătură.

Nici duminica nu sta,
Că femeia nesătulă
Doar la Gheorghe se gândea
Și mândrețea lui de …sulă.

Că avea femeia găuri,
Trei la număr, și în toate
Vântul sufla ca în hăuri,
De zicea-i că-s destupate.

Drept urmare, bietu’ Ghiță
Muncea ca un apucat,
De-ajunse ca frunza-n viță
Din atâta astupat.

Dup-un an de-atâta muncă
Cu nevasta-i cea focoasă,
El e supt, strigoi în luncă,
Ea e grasă și frumoasă.
[…]
Gheorghe, Gheorghe, ce făcuși?
Te băgași singur la cușcă.
Tinerețea ți-o vânduși
Pentru una rea de muscă.

Dup-atâta slugăreală
Gheorghe nu a mai răbdat,
Și-a luat murgul de zăbală
Și de-acasă a plecat.
[…]
Ieri îl văzui la un târg
Ca geambaș de cal trăpaș,
Striga tare și cu sârg.
Cel mai falnic pe imaș!

Era iar, voinic bărbat,
Oacheș și cu brațe tari
Și-avea calfă un băiat,
Subțirel cu ochii mari,

Ce pe Gheorghe-l asculta
Ca pe-un sfânt căzut din cer
Și cu dragoste-l privea
Făloșit ca un boier.

Ca să vezi! În lumea asta,
Dacă sunt prea multe găuri,
Unii-și vor lăsa nevasta
Ca să umple alte…hăuri! 6a00d8341c730253ef017ee429ff8d970d-800wi

Au mai scris pe tema evadării și : psi, tibi, anacondele, cita, incognito, scorpio, dor,dictaturajustiției, gabriela

59 de gânduri despre „Evadarea

  1. Pingback: Evadarea | Tiberiuorasanu's Blog

  2. Pingback: Amintiri – versurile unchiului meu (3) – Evadarea | VERONICISME

  3. Pingback: Duzina de cuvinte – Evadarea | innerspacejournal

  4. Pingback: Evadarea | Un blog de poveste | BunDeCitit.ro

  5. Uite, zic, deşi-s bărbat :
    „-Nu e bine neînsurat !”
    Dar câtă dreptate ai,
    când n-ai bani, e mare bai !

    Poţi să ai, doar tu, tot şarmul,
    dacă n-ai pe tine banul
    şi-ţi mai ghiorăie şi-un maţ
    cel mai bine du-te-n laţ !

    De-aia cred că mulţi acceptă
    căsnicia ca scenetă.
    Că toţi cred că doar trei găuri
    Nu sunt cine ştie ce de hăuri.

    Nimeni însă nu socoate :
    poţi să-ţi iei şi ţeapă, frate !
    C-o vezi tânără, frumoasă,
    da’ e toantă, de tot proastă .

    Şi , ca să nu deschiză gura
    i-o astupi, mă scuzi, cu *ula.
    De mai e şi puturoasă,
    nu-ţi mai vrei, nene, „acasă”!

    Pân’la urmă, evadarea
    poate fi, mă rog, salvarea.
    Dar, să fii cu luare-aminte
    să nu paţi ca înainte :

    iar devii bărbat sărac,
    eşti frumos, precum un drac,
    c-au trecut anii prin tine.
    C-ai plecat, îi faci ei bine !

    Morala e că evadarea
    nu-i, mereu, eliberarea !
    Ca să nu ajungi în hăuri,
    stai şi-astupă nişte găuri!

    • Bueeeeey, toată ziulica așteptai coment de la tine. Mai încaltea că văzui că intrași pe blog și puteam să jur că nu te lași până nu viersuiești tu fro povață 🙄

      • Mitzaa este talentată, o citesc, îmi place, zău !
        cum ajung acas’, pe seară, deschid blogu-mi , să văd eu
        ce-a putut ca să mai scrie, că e talentată rău !

        De asta-i bine, că, pe NET,
        clar e că s-a scurtat distanţa.
        Şi citesc, c-are talent.
        Înţeleg, nu stau ca Tanţa.

        Vreau şi eu să scriu ca ea.
        Asta-i spun, cu glas şoptit.
        Ea-i nepăsătoare-i rea !
        Ştiu, talentu-i dobândit.

        Nu-l pot căpăta, ca haina.
        Este clar, nu e de fală.
        Însă care este taina,
        de scrie făr’ de sfială ?!

        eu , când scriu, la mine-i geamăt,
        de parcă-mi bag creionu-n ochi !
        Iar la ea, scrisul e freamăt.
        Ptiu, nu fie cu deochi !!!

        Poa’ că este vreo problemă
        că sunt gabor, cine ştie ?!
        Da’ am gânduri în bonetă.
        Aia de mi-o pun pe chelie.

        Eu, de-aud de păsări cântec
        Mă gândesc să le prăjesc.
        Ea , le ştie după triluri.
        „-Cum o face ?!” , mă gândesc ?

        Şi pe deal de merg, cu treabă,
        iacă, uite, mă grăbesc.
        Pe când ea, în flori, în iarbă,
        vede lucruri ce vrăjesc.

        Ce să fac, o iau de bună,
        asta e, nu-s talentat !
        Viaţa nu e , toată, albă.
        Mai sunt şi zile de rahat !

        Am avut io gânduri multe,
        chiar credeam că sunt versat.
        Da s-au dovedit abrupte !
        Am talentul fracturat !

        Mitzaa, deci, e talentată, asta tot v-am spus mereu !
        N-o să scrim ca ea, cred eu.
        Staţi cuminţi, în banca voastră, nu ai har, e tare greu !

      • Deci io acuma mă ruşinai, pe bune! 😳
        Da-s curioasă de o treabă: se auzea în backstage vreo manea când scriai asta? 😛

  6. Pingback: Provocarea- Evadarea | Cățărătorii

  7. Buei, mă luă valul poeticesc şi greşii, normal.
    A doua poezie e pentru aia, cu duzina de cuvinte, dacă poţi, ia-o şi du-o acoloşa.Dacă nu poţi, asta e !
    Pe mine mă doare capu’ , dar îs mulţumit că te lăudai acolo de sigur ai să primeşti cine ştie ce premiu ! Dă Doamne, da’, dacă-ţi dă bani mulţi, îmi dai şi mie, da ?

  8. Pingback: Poşta electronică – 34 – Evadarea | Cioburi de chihlimbar

  9. Mitza, esti mortala! Dar ce experienta de viata intensa palpita aici. :)) Viata intensa cu lectii moralizatoare si in versuri. deja sunt abonata la urmatoarele capodopere. Sa ai o zi minunata si vesele, cum ai facut-o pe a mea. 🙂

  10. Ba sa ma ierti,da’ mie imi pare ca Gigi/Gheo/Ghitza/Geo/Gheorg/Gica este,daca socotim ultimele trei strofe,un cetatean ieuropean tolerant si aderat. Raportul MCV recunoaste ca s-au inregistrat progrese in ultimii cinci ani, dar contine si recomandari pentru a finaliza reforma.

    Tie cum iti place sa evadezi,pe deasupra sau pe dedesubtul cuvintelor?

    Fu teribila !

    • Nu-i nicio supărare dacă e cetățean ieuropean, atâta timp cât are și drepturi 🙄
      Mie-mi place să evadez de-a dreptul prin cuvinte, să taie iele prin mine ca cuțitu prin caș, adică 😈
      Mulțam că-ți plăcu!

  11. Ce sa-i faci, de vrei avere
    Precum Gheorghe-al nost’ sarac,
    Si-ti iei bogata muiere,
    Chiar muncesti ca un ocnas!

    Si atunci cand vine seara
    Iar muierea-i nesatula,
    Tu esti mort de oboseala
    Iar ea-i moarta dupa p..a,

    Sui pe Murgu, alergi de zor
    La Sex-Shopu-n orasel
    Si-i cumperi un vibrator
    Ca sa si-o puna cu el!

    Ai doar grija – la o luna
    S’-ai rezerve baterii
    Daca vrei sa mearga struna,
    Sa dormi pana-n zori de zi!

    Si-uite-asa muncesti cu spor
    Si-ti prieste noaptea somnul
    Muierea-i cu vibrator,
    Tu dormi langa ea ca domnul!

    M-am amuzar copios Mitzo! O zi faina iti urez!
    Nota: Nu stiu dar de doua-trei luni nu mai pot comenta pe blogurile din world press pt. ca-mi cere sa ma autentific in wp si nu reusesc! Postez in FB numai ca… linck-ul te trimite nu pe blogul meu, ci pe pag. mea de FB (care-i busita si aia)

    • Wow! Nea Costache ce surpriză faină mi-ai făcut! Vaaaai, am râs cu lacrimi.
      Și mă simt extraordinar să văd că mai toți cei care au citit această poezucă au simțit treaz în ei talentul de pamfletar.
      Nea Costache vezi că poți să comentezi și fără să te autentifici cu cont de wordpress. Am să mă uit să văd cum se face și-ți spun la matale pe blog.

  12. Tare îmi place i-ai încondeiat!

    Bietul Gheorghe! Ce năpastă
    îşi luă el de nevastă!
    Că nu i-a mai trebuit
    altă fată de iubit
    înţeleg, dar zi-mi acu
    de nevastă cum făcu
    să se lase – aici este
    iar sămânţă de poveste. 😀

  13. Pingback: Cu drag, pentru voi toate ! | Gară pentru doi

  14. Pingback: psi- sfătuirepsi-words | psi-words

Hai, dă-ţi şi tu cu părerea!